تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰
جالب است ۰
یک خبرنگار عربستانی از دلیلی عجیب و غیرمنطقی برای عدم حضور فناوری کمک داور ویدیویی در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.
دلیل عجیب برای عدم حضور VAR در لیگ قهرمانان
به گزارش مردم فردا،در حالیکه بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم اکنون در عربستان سعودی در حال برگزاری است، منار شاهین روزنامه نگار عربستانی به نقل از ابراهیم القاسم دبیر کل اتحادیه فوتبال عربستان، دلیل واقعی عدم استفاده از فناوری ویدئویی در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را بیان کرد.
شاهین طی اظهارات خود در برنامه ورزشی الحصاد تایید کرد که مسائل مالی عامل غیبت "VAR" در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نبوده بلکه دلیل دیگری باعث این اتفاق شده و خبرنگار سعودی آن را غیرمنطقی توصیف کرد.
وی گفت: من در دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتم و با ابراهیم القاسم که یکی از پست های کنفدراسیون فوتبال آسیا را در اختیار دارد صحبت کردم. او به من اطمینان داد که عدم وجود فناوری VAR در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به علت مشکلات مالی نیست، بلکه به این دلیل است که این فناوری در برخی از کشورهایی که باشگاه های آنها در این مسابقات شرکت می کنند، وجود ندارد.
وی ادامه داد: کشورهایی مانند هند، میانمار، اندونزی و بنگلادش هستند که از فناوری VAR استفاده نمی کنند و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز عادلانه دانسته است که از این فناوری در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی خود استفاده نکند و تنها در مراحل حذفی از این تکنولوژی استفاده شود.
شاهین این دلیل را غیرمنطقی دانست و خاطرنشان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا باید از سازماندهی کشورهایی مانند عربستان و امارات برای مرحله گروهی و استفاده از فناوری ویدئویی که از قبل وجود دارد و در مسابقات داخلی استفاده می شود، بهره مند شود.
وی افزود: تفکر کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مورد اصلا خوب و منطقی نیست. باید در مرحله گروهی از نقشی که فناوری ویدیویی در کشورهایی مانند عربستان و امارات دارد، بهره برد. منطقی نیست که تیم های مرحله گروهی را به خاطر کشورهایی مانند بنگلادش، میانمار و اندونزی که در فوتبال پیشرفته نیستند، از فناوری VAR محروم کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdcg.q93rak9qupr4a.html
منبع : ورزش 3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما