تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۷
جالب است ۰
رییس اورژانس کشور اعلام کرد: در نوروز امسال در حوزه پیش بیمارستانی بالغ بر ۲۸۰ هزار ماموریت انجام شد که بیش از ۲۲۰ هزار ماموریت غیرترافیکی بود ‌و طی آن ۷۹ هزار نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.
۲۸۰ هزار ماموریت اورژانس در نوروز
به گزارش مردم فردا،دکتر جعفر میعادفر در مراسم تکریم خادمان نوروزی سلامت، گفت: اورژانس کشور در ایام نوروز در  حوزه درمان بالغ بر دو میلیون و ۹۰۰ هزار مراجعه به بیمارستان‌های دانشگاهی کشور داشت که از این میزان دو میلیون و ۳۰۰ هزار خدمات سرپایی و بیش از ۵۵۰ هزار خدمات بستری ارائه شد. همچنین بالغ بر ۱۳۱ هزار عمل جراحی انجام شد که بیش ۵۲ هزار جراحی اورژانسی و ۷۹ هزار جراحی الکتیو در کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد مراجعه به مراکز درمانی را داشتیم، گفت: در خدمات سرپایی ۲۱ درصد و در حوزه بیماران‌ بستری هم ۹ درصد رشد داشتیم. همچنین در نوروز ۵۱ پیوند عضو انجام شد که شامل دو پیوند قلب، ۳۰ پیوند  کلیه و ۱۹ پیوند کبد بوده است.

میعادفر گفت: در حوزه بهداشت، حدود ۷۰۰ هزار خدمات غربالگری ارائه شده، در بخش بهداشت محیط در واحدهای اقامتی ۱۱ هزار و ۸۰۰ مورد بازدید داشتیم که ۳۵۳ مورد به مراجع قضایی معرفی و  ۹۵ مورد هم پلمپ شد. بیش از ۲۰ هزار مورد بازدید مراکز بین راهی را داشتیم که بیش از ۱۰۰۰ مورد به مراجع معرفی و ۲۰۷ مورد را پلمپ کردند. همچنین بالغ بر ۶۵۰ تن مواد غذایی فاسد را معدوم کردند.

به گفته رییس اورژانس کشور، در بحث واکسیناسیون در تعطیلات جهاد مضاعفی انجام شد.

وی گفت: در حوزه پیش بیمارستانی بالغ بر ۲۸۰ هزار ماموریت انجام شد که ۴۷ هزار ماموریت ترافیکی بود که بیش از ۳۸ هزار بیمار را به مراکز درمانی منتقل کردند. همچنین بیش از ۲۲۰ هزار ماموریت غیر ترافیکی بود ‌که ۷۹ هزار نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. ۱۹۶ سورتی پرواز داشتیم.

میعادفر گفت: در معاونت دارو و غدا با مراکز داروخانه ها تعامل خوبی داشتیم. همچنین در انتقال خون بیش از ۸۵ هزار واحد خون از مردم دریافت کردند. در عین حال یکی از فعالیت‌هایمان بحث برگزاری راهیان نور بود که خوشبختانه با تاکیدات فراوانی که انجام شد، برای اولین بار هیچ حادثه ترافیکی برای راهیان نور نداشتیم.
https://mardomefarda.ir/vdcb.zb0urhbgziupr.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما