تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
معاملات بازار سهام در روز یکشنبه 21 فروردین 1401 اگرچه ممکن است همان الگوی رفتاری روز شنبه را تکرار کند اما با خوش بینی بورس بازان روبه روست.
الگوی احتمالی رفتار بورس بازان در بورس و فرابورس امروز
به گزارش مردم فردا،روز شنبه شاخص های عملکردی بازار سهام نشان داد که اگرچه حقیقی ها همچنان در معاملات فعال ظاهر و بیشتر در نقش خریدار هم فعالیت کردند اما خروجی پول آنان از بازار بیشتر به چشم آمد.

خریداران اما همچنان مقابل فروشندگان دست برتر را داشتند و این در حالی بود که عقب نشینی شاخص ساز از قله های قبل، شاخص را به سطح 1.45 میلیون واحد برگرداند. عقب نشینی شاخص سازها اما در نمادهای کوچک و فرابورس تکرار  نشد و رنگ شاخص ها به جز شاخص کل بورس، سبز باقی ماند. 

الگوی احتمالی رفتار بورس بازان در بورس و فرابورس
انتظارات فعالان بازار سرمایه از معاملات یکشنبه همان محدوده نوسانی معاملات روز شنبه است. البته ممکن است همه شاخص ها از جمله شاخص کل بورس دوباره به مسیر صعودی برگردند اما خروجی پول حقیقی ها و زورآزمایی خریداران و فروشندگان باعث شده که همچنان معاملات بازار سهام در تب و تاب و در شرایط ناپدار ارزیابی شود. 

شاخص کل بورس در محدوده نوسانی 1.45 میلیون واحد به حرکت خود ادامه میدهد و ممکن است در همان محدوده کانالی با ثبات باقی بماند. در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به الگوی رفتاری بازار، در این هفته احتمال نوسان محدود بعید نیست، چرا که از سویی، توان فروشندگان اندک است و از سویی، با توجه به تردیدها شرایط برای تداوم مسیر رشدی ناپایدار است.

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نیز نشان می دهد بیشتر فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند اگر همچنان اخبار و گزارش نهایی در خصوص مذاکرات احیای برجام به گوش نرسد و بازار با شوک بیرونی و درونی روبه رو نباشد، با همان الگوی رفتاری تغییر محدوده هفته سوم کاری فروردین را پشت سرمی گذارد.
 
این در حالی است که حقیقی ها در این هفته ها فعال ظاهر شده اند، ارزش معاملات خُرد روزانه به بالای 5 همت میرسد که نسبت به ماه های قبل رشد نزدیک یک تا 2 همت دارد. با این وصف، تداوم این وضعیت میتواند سمت تقاضا را دوباره قوی نگه دارد.

تهیه کننده : معصومه حامدی بستان آباد
https://mardomefarda.ir/vdcf.edviw6dxygiaw.html
منبع : اقتصاد نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین