تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
عمران خان از مردم پاکستان دعوت کرد امروز تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به توطئه خارجی برگزار کنند.
عمران خان: «دولت وارداتی» را به رسمیت نمی‌شناسم
به گزارش مردم فردا،نخست وزیر برکنار شده پاکستان تاکید کرد «دولت وارداتی» را به رسمیت نمی‌شناسد و خواستار اعتراضات مردمی شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین،  عمران خان گفت: احساس ناامیدی می‌کنم که اقدامات غیرقانونی به صورت علنی در کشور رخ می‌دهد. من مخالف هیچ فرد یا کشوری نیستم و حرف و عمل من یکسان است. دولت وارداتی را نخواهم پذیرفت. من عضو هیچ خانواده سیاسی نیستم و به طرف ملتم حرکت خواهم کرد. افراد اندکی از من حمایت می‌کردند، اما آرام آرام خداوند همه مردم را به سوی من جلب کرد.

وی با تکذیب شایعه‌ها درباره اینکه فرمانده ارتش پاکستان او را برکنار کرده یا از او خواسته بود استعفا کند، خاطر نشان کرد نامه محرمانه درباره دسیسه چینی آمریکا علیه پاکستان و دولت را علنی خواهد کرد و نسخه‌هایی از آن را در اختیار دادگاه عالی و فرماندهی ارتش قرار خواهد داد. آمریکا به همراه قدرت‌های غربی برای برکناری دولت به علت روابط آن با روسیه و چین تلاش کرد.

او گفت: تلاش‌ها برای برکناری دولت من، نشانه خشم واشنگتن از مخالفت من با سیاست‌های آن در منطقه است.

در همین حال، رهبر مخالفان پاکستان، تاکید کرد دولت جدید این کشور سیاست انتقام جویانه در پیش نخواهد گرفت.

شهباز شریف پس از برکناری دولت عمران خان گفت، دولت جدید سیاست انتقام جویانه در پیش نخواهد گرفت و حاکمیت قانون را به کشور باز خواهد گرداند.  شریف افزود: پاکستان بار دیگر کشور قانون اساسی خواهد شد. افراد باید ظلم‌های گذشته را فراموش کنند و برای منافع ملت، به جلو حرکت کنند.

روز گذشته رسانه‌های خبری از سلب رأی اعتماد پارلمان پاکستان به عمران خان، نخست‌وزیر این کشور و عزل وی از سوی پارلمان خبر دادند. بنابر اعلام رسانه‌های خبری، در جلسه رأی عدم اعتماد به نخست‌وزیر پاکستان، عمران خان با ۱۷۴ رأی مخالف برکنار شد. در پی این تحولات، رئیس پارلمان این کشور به همراه معاونش استعفا دادند.

رئیس پارلمان موقت پاکستان اعلام کرد، پارلمان این کشور روز دوشنبه برای انتخاب نخست وزیر جدید رای گیری می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdca.inik49nw05k14.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین