تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۸
جالب است ۰
پذیرش زائران و‌ مسافران به عراق با کارت واکسن مورد تأیید این کشور یا گواهی منفی آزمایش PCR صورت می‌گیرد. این امر در حالی است که پیش از این برای ورود به عراق باید افراد علاوه بر کارت واکسن، جوابیه منفی آزمایش PCR هم ارائه می‌دادند.
عراق، شرایط ورود زائران را به این کشور آسان کرد
به گزارش مردم فردا،سفر به عراق پس از شیوع‌‌کرونا با تزریق ۲ دُز واکسن کرونا یا داشتن کارت واکسیناسیون به همراه انجام آزمایش PCR حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز ممکن شد.
این شروط مشکلاتی را برای زائران به همراه داشت؛ به طوری که پس از ورود زائران به فرودگاه‌ نجف، به دلیل بررسی آزمایش PCR و کارت واکسیناسیون صف‌های طولانی در خروجی‌های فرودگاه تشکیل می‌شد و این امر‌ موجب نارضایتی بسیاری از زائران بود.
با رایزنی‌های صورت گرفته با مسؤولان عراقی، شرط ورود به این کشور تغییر کرد و دیگر برای ورود به عراق، داشتن یکی از 2 شرط، کافی است. به این معنا که زائران یا باید کارت واکسیناسیون داشته باشند یا تست PCR خود را ارائه دهند. البته واکسن مورد تأیید عراق یکی از واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون، سینوفارم و سینوواک و آسترازنکا است که در کشورمان ۲ واکسن آسترازنکا و سینوفارم در سبد واکسیناسیون زوار است.
بر همین اساس، زوار که یکی از این واکسن‌ها را نزده باشند، با تست PCR منفی می‌توانند ‌وارد عراق شوند.
https://mardomefarda.ir/vdcb.fbsurhbwaiupr.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما