تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۳
جالب است ۰
رئیس جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) حمایت خود را تحریم‌های جدید علیه روسیه در نتیجه "قتل عام غیرنظامیان در شهر بوچا"، اوکراین اعلام کرد.
ماکرون: از تحریم‌های بیشتر علیه روسیه حمایت می‌کنیم
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به ایستگاه رادیویی فرانس اینفو گفت: فکر می‌کنم آنچه در بوچا رخ داد ما را ملزم کرده تا بسته جدیدی از تحریم‌ها و اقدامات شفاف علیه روسیه وضع کنیم. ما با شرکای اروپایی خود همکاری می‌کنیم. ما اقدامات بیشتری را وضع می‌کنیم. من از وضع تحریم‌ها علیه نفت و زغال سنگ روسیه حمایت می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تامین زغال سنگ و نفت از روسیه می‌تواند به صورت کامل متوقف شود، نیز اعلام کرد که چنین مساله‌ای را در سطح اروپایی و در روزهای آتی مورد رایزنی قرار می‌دهد.

در این میان روزنامه بیلد چاپ آلمان نیز امروز نوشت، مقام‌های این کشور در حال بررسی احتمال اخراج ۱۰۰ دیپلمات روسی هستند.

این روزنامه همچنین نوشت، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به مقام‌های کشوری دستور داده تا تعدادی مشخص از دیپلمات‌های روسی مظنون به جاسوسی را مورد بررسی قرار دهند و تصمیم نهایی برای اخراج این افراد در روزهای آتی گرفته می‌شود.

از طرف دیگر، اتحادیه اروپا با شدیدترین شکل ممکن اقدامات صورت گرفته در شهر بوچا، اوکراین را محکوم کرده و آماده وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه است.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای از سوی این اتحادیه اعلام کرد: اتحادیه اروپا به شدیدترین شکل ممکن اقدامات مستبدانه صورت گرفته از سوی نیروهای مسلح روسیه در چند شهر اشغال شده اوکراینی را که اکنون آزاد شده‌اند، محکوم می‌کند.

وی در ادامه بیانیه خود آورده است: تصاویر وحشتناک تعداد زیادی از کشته‌ها و تلفات غیرنظامیان و همچنین تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، چهره واقعی جنگ روسیه علیه اوکراین و مردم این کشور را نشان می‌دهد. قتل عامل در شهر بوچا و دیگر شهرهای اوکراین نشان دهنده فهرستی از اقدامات مستبدانه در خاک اروپاست.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ادامه داد: مقام‌های روسی مسئول این اقدامات مستبدانه هستند که در زمانی اتفاق افتاده که آنها کنترل این ناحیه را به دست داشتند. اتحادیه اروپا از تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی درباره جرایم جنگی و جرایم علیه بشریت و همچنین تحقیقات سازمان ملل در این راستا کاملا حمایت می‌کند.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا افزود: آنهایی که دست به چنین اقداماتی زده‌اند باید مسئول باشند. اتحادیه اروپا به حمایت قاطعانه از اوکراین ادامه خواهد داد و به صورت اضطراری بر روی تحریم‌های بیشتر علیه روسیه کار خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdca.onmk49n0a5k14.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین