تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
شرکت وان‌پلاس چند ماه قبل از گوشی ۱۰ پرو رونمایی کرد که البته فقط کاربران چینی می‌توانستند آن را بخرند. برخلاف سال‌های گذشته که این شرکت دو مدل پرچم‌دار را معرفی می‌کرد، امسال خبری از مدل استاندارد نیست. شب گذشته این شرکت اعلام کرد که وان‌پلاس ۱۰ پرو با قیمت پایه ۸۹۹ دلاری راهی بازارهای جهانی می‌شود و در ادامه بار دیگر به مشخصات این گوشی می‌پردازیم.
جدیدترین پرچم‌دار وان‌پلاس راهی بازارهای جهانی شد
به گزارش مردم فردا،وان‌پلاس برای جدیدترین پرچم‌دار خود، طراحی ماژول دوربین را به طور گسترده تغییر داده است. با وجود این تغییرات، ماژول دوربین موردنظر تا حدی یادآور سری گلکسی S21 است. مانند این گوشی‌ها، ماژول دوربین وان‌پلاس ۱۰ پرو در سمت چپ با لبه‌ی بدنه یکپارچه شده و همین موضوع جذابیت آن را افزایش داده است. همچنین در این ماژول دوربین، برند هاسلبلاد توجه زیادی را جلب می‌کند. برای یادآوری باید بگوییم که وان‌پلاس و شرکت مشهور هاسلبلاد مشغول همکاری هستند و به نظر می‌رسد نسل‌های بعدی پرچم‌داران وان‌پلاس هم از این همکاری بهره‌مند خواهند شد.



در پنل جلویی این گوشی شاهد نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED هستیم که مبتنی بر نسل دوم فناوری LTPO است. این یعنی با وجود اینکه حداکثر رفرش ریت به ۱۲۰ هرتز می‌رسد، اما از طرف دیگر نمایشگر می‌تواند حداقل رفرش ریت را به ۱ هرتز برساند تا با این کار انرژی کمتری مصرف شود و عمر باتری افزایش پیدا کند.

وان‌پلاس برای این گوشی از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کرده که جدیدترین چیپست پرچم‌دار کوالکام به حساب می‌آید. در کنار این تراشه، کاربران از حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند می‌شوند. از نظر نرم‌افزاری هم وان‌پلاس ۱۰ پرو با OxygenOS 12.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ راهی بازارهای جهانی خواهد شد. این شرکت وعده داد که کاربران با خرید این گوشی، ۳ آپدیت اندروید را دریافت خواهند کرد و این یعنی تا اندروید ۱۵ برای گوشی موردنظر ارائه می‌شود.



اگرچه وان‌پلاس برای این گوشی از طراحی ماژول دوربین خاصی استفاده کرده، ولی دوربین‌های استفاده شده در آن تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارند. به طور مشخص بار دیگر همان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده شده و در کنار آن دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم ۳.۳ برابری و اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی دیده می‌شود. این یعنی فقط دوربین اولترا واید از سنسور جدید استفاده می‌کند و دو دوربین دیگر از وان‌پلاس ۹ پرو راهی این گوشی شده‌اند. البته باید خاطرنشان کنیم اگرچه دوربین اولترا واید از سنسور جدید بهره‌مند شده، ولی باید خاطرنشان کنیم کوچک‌تر از سنسور استفاده شده در نسل قبلی است و این یعنی عملا کاربران با دوربین اولترا واید ضعیف‌تری روبرو می‌شوند.



انرژی این گوشی از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۸۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند. در ضمن نباید پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی را از قلم بیندازیم. طبق اعلام وان‌پلاس، شارژ کامل این گوشی در عرض فقط نیم ساعت انجام می‌شود. وان‌پلاس اعلام کرده که به دلیل محدودیت‌های شارژر این گوشی برای شبکه برق آمریکا، در بازار این کشور با شارژر ۶۵ واتی عرضه می‌شود.

قیمت پایه‌ی این گوشی از ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود که با پرداخت این مبلغ، از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند خواهید شد. برای خرید مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی هم باید مبلغ ۹۹۹ دلار را بپردازید.
https://mardomefarda.ir/vdch.znmt23nqxftd2.html
منبع : دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما