تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۰
تعداد نظر۱
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از آمادگی این شرکت و اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در چهاردهم فروردین ماه خبر داد.
آمادگی مترو برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها
آقای مهدی شایسته اصل با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: همه تمهیدات و اقدامات لازم برای آن روز اتخاذ شده است و سرفاصله قطار‌ها به ۴ دقیقه خواهد رسید البته در ساعات اوج مسافر، پیش بینی شده است تا قطار‌های فوق العاده‌ای به خطوط اعزام شوند تا سفر‌های مردم مدیریت شود.

او با بیان این که در روز‌های پایانی سال در برخی ایستگاه‌های مترو مانند ایستگاه امام خمینی (ره)، صادقیه و آزادی با افزایش ۳۹ درصدی مسافر مواجه بودیم، افزود: در تعطیلات نوروز نیز هر چند متناسب با سال گذشته آمادگی‌ها وجود داشت، اما در برخی از ایستگاه‌ها با حجم زیادی از مسافر روبرو شدیم که فقط در ایستگاه تجریش در روز سوم فروردین ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: براساس تصمیم سالانه، سرفاصله قطار‌ها در هفته نخست نوروز متناسب با روز‌های جمعه و ایام تعطیل تا ۱۵ دقیقه است، ولی در هفته دوم این سرفاصله‌ها به ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

آقای شایسته اصل همچنین درباره اقدامات این شرکت در زمینه جمع آوری دستفروشان، متکدیان و ممانعت از حضور برخی مسافران آقا در واگن ویژه بانوان افزود: این موضوعات به عنوان یک دغدغه و مطالبه عمومی از مترو به شمار می‌رود و شرکت مترو نیز راه‌های ویژه‌ای را برای رفع آن‌ها در نظر دارد؛ برای مثال در حوزه ساماندهی دستفروشان زیرساخت‌هایی فراهم شده است که همگام با برنامه شهرداری تهران اجرا خواهد شد و به زودی خبر‌های آن اعلام می‌شود البته در مواجهه با برخی ناهنجاری‌ها خلاء‌های قانونی وجود دارد که اواخر سال گذشته در جلسه‌ای با آقای رحیمی وزیر دادگستری مقرر شد آیین نامه تخلفات حمل و نقل عمومی که در ماده ۲۴ و ۲۵ قانون راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۸۹ مجلس است بازنگری و پس از تصویب در هیئت وزیران با ناهنجاری‌ها در مترو برخورد شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در صورت تصویب این آیین نامه هرگونه ناهنجاری که در مترو صورت پذیرد ابتدا با تذکر پلیس به عنوان ضابط عام سپس به صورت جریمه‌های فردی و در صورت استمرار از حضور متخلفان در مترو جلوگیری بعمل خواهد آمد.

آقای شایسته اصل همچنین درباره اقدامات صورت گرفته برای تأمین واگن و تعمیرات اساسی واگن‌های فعلی اضافه کرد: در سال گذشته شورای شهر تهران ردیف بودجه‌ای مناسبی را برای مترو پیش بینی و مصوب کرد که البته با انباشت مشکلاتی که از سال‌های گذشته باقی مانده است باید به مرور زمان به یک نقطه مطلوب در حوزه تأمین واگن و قطعات مترو برسیم.

او گفت: علاوه بر این خرید واگن و رام قطار‌ها نیز در دستور کار قرار دارد که با حمایت دولت و تلاش شهردار تهران قرار است ۶۳۰ واگن مترو به ناوگان افزوده شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ابراز امیدواری کرد: بر اساس فرآیندی که وجود دارد و در صورت پرداخت ۱۵ درصدی پیش پرداخت در دولت، این واگن‌ها امسال به شرکت مترو اضافه شوند.
https://mardomefarda.ir/vdce.f8nbjh8pn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
آخه چرا زد مفت میزنین ؟؟ مترو ؟؟ مدیر عامل عمله و کلنگ مترو ؟؟ تمهیدات ؟؟
شما عرضه هیچ کار و تمهیداتی ندارین !! شب خوابیدن پاشدین مدارس رو بازگشایی کردین؟ فکر کردین والدینی که هردوشون کارمندهستن باید چجوری این مشکل سرویس و رفت و آمد بچه رو ردیف کنن؟؟ اینقدر بیشعورین!! اینقدر عمله هستین؟؟ تو عید تصمیم گرفتین برای اولین روز تعطیلات ؟؟؟
خاک برس همتون
از وزیر و وکیل و مدیر و معاون که همتون بیشعور و عمله هستین
آخرین عناوین