تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۲
جالب است ۰
دفعه بعدی که به تولید انرژی از راه‌های عجیبی مثل فاضلاب انسانی فکر کردید، شرکت ماینر بیت کوین AmityAge Mining Farm را به یاد بیارید. این شرکت که توسط گابریل کوزاک (Gabriel Kozak) و دوسان ماتوسکا (Dusan Matuska) تأسیس شده است، برای تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز جهت استخراج بیت کوین از فضولات انسانی و حیوانی استفاده می‌کند.
استخراج بیت کوین با مدفوع انسان!
به گزارش وبسایت کوین تلگراف، ماتوسکا مردی که «با ساتوشی ناکاموتو ملاقات کرده است»، گفت که:

گاز متان حاصل از پروسه تجزیه زیستی فضولات دستگاه‌های ما را روشن نگه می‌دارد.
از آنجایی که فضولات انسانی و حیوانی هیچگاه به اتمام نمی‌رسند، پروسه استخراج بیت کوین این شرکت هم کاملاً دوستدار محیط زیست و تجدید پذیر است.



بنابر گفته ماتوسکا، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر مثل گاز بیولوژیک یا بیوگاز «نشان می‌دهد که ما می‌توانیم پذیرش این انرژی‌های تجدید پذیر را تسریع کنیم و با سرمایه گذاری آن‌ها در حوزه‌های مهم، سود کسب کنیم.» این در حالی است که این یک منبع انرژی بسیار ارزان هم هست.

روش کم هزینه و بسیار دوستدار محیط زیست تولید انرژی الکتریکی با بیوگاز به این صورت است که مجموعه‌های بیوگاز فضولات انسانی و حیوانی را به وسیله پروسه تخمیر به گاز تبدیل می‌کند. در مرحله بعد، گاز حاصل از این روش به عنوان سوخت سوزانده می‌شود.

مت لاسترو (Matt Lastroh) هم بنیانگذار Giga Energy – ماینر بیت کوین با استفاده از گاز طبیعی مستقر در تگزاس – گفت:

یافتن انرژی ارزان برای استخراج بیت کوین بزرگترین مشکل این صنعت است؛ زیرا همه روش‌های کم هزینه و مناسب از قبل مصرف شده اند.
ماتوسکا در ادامه افزود که:

وضعیت انرژی در اروپا در نوامبر سال گذشته و بعد از افزایش قیمت شدید انرژی و تنش‌های پس از آن، تغییر قابل توجهی داشته است.
ماتوسکا همچنین اظهار داشت که تأثیر کلی این روش روی محیط زیست «بسیار پایین» است و تنها ضعف آن «گرمای بیش از حد این پروسه است.»

کسانی که علاقه دارند در خانه خودشان شروع به استخراج بیت کوین کنند، باید بدانند که فرآیند استخراج بیت کوین در گذشته بسیار پیچیده و گران بود، ولی حالا به نظر می‌رسد که استخراج فردی دوباره مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال شرکت Compass Mining که در عرصه استخراج بیت کوین در خانه پیشگام جهان است، در اواخر سال 2021 یک برنامه فروش سخت افزار از تولید به مصرف را ارائه کرد.

وایت گیبز (White Gibbs) مدیر عامل Compass  گفت که ماینرهای بیت کوین از جمله بزرگترین گاوها بیت کوین هستند. او در ادامه خاطر نشان کرد که:

شما می‌توانید 10,000 دلار بیت کوین خریداری کنید یا یک دستگاه ماینر ASIC برای استخراج بیت کوین بخرید. ولی این را بدانید که سرمایه اولیه شما در روش دوم تنها در 12 تا 14 ماه باز خواهد گذشت.
https://mardomefarda.ir/vdci.wawct1aqzbc2t.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما