تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۳
جالب است ۰
اینتل به‌ شکل رسمی از جدیدترین پردازنده دسکتاپ خود یعنی Core i9-12900KS رونمایی کرد. این چیپ در واقع مدل آنلاک پردازنده Core i9-12900K محسوب می‌شود که حداکثر سرعت کلاک آن به ۵.۵ گیگاهرتز می‌رسد. به گفته اینتل، محصول جدید آنها سریع‌ترین پردازنده دسکتاپ است و نهایت تجربه گیمینگ را در اختیار شما می‌گذارد.
رونمایی رسمی اینتل از پردازنده Core i9-12900KS
به گزارش مردم فردا،پردازنده اینتل Core i9-12900KS ویژگی‌های مشترک زیادی با مدل قبلی دارد. در این پردازنده از ۱۶ هسته فیزیکی شامل ۸ هسته پرقدرت (P) و ۸ هسته کم‌مصرف (E) استفاده شده که مجموع تردهای پردازشی را به عدد ۲۴ می‌رساند. حافظه کش سطح سوم این پردازنده نیز ۳۰ مگابایت است. با این حال اینتل حداکثر توان پردازنده جدید را از ۱۲۵ وات به ۱۵۰ وات افزایش داده تا حداکثر کلاک ۲ هسته از ۸ هسته پرقدرت آن به رقم حیرت‌انگیز ۵.۵ گیگاهرتز برسد. حداکثر کلاک مدل قبلی ۵.۲ گیگاهرتز بود.

البته شرکت AMD نیز ادعای تولید «سریع‌ترین پردازنده گیمینگ جهان» را با رایزن ۷ مدل 5800X3D مطرح کرده است. این پردازنده از فناوری جدید حافظه کش 3D استفاده می‌کند تا سرعت بالاتری نسبت به Core i9-12900K داشته باشد. نکته مهم این است که بهترین پردازنده شرکت AMD به‌مراتب ارزان‌تر از پرچمدار جدید اینتل است. برای خرید رایزن ۷ مدل 5800X3D باید حدود ۴۵۰ دلار بپردازید اما اینتل Core i9-12900KS حدود ۷۴۰ دلار برایتان آب می‌خورد. زمانی که پای حداکثر کلاک پردازنده به میان بیاید، اینتل با ۵.۵ گیگاهرتز برنده قطعی خواهد بود.
پردازنده اینتل Core i9-12900KS از هفته آینده وارد بازار می‌شود و برچسب قیمتی پیشنهادی اینتل برای آن ۷۳۹ دلار است. جالب است بدانید پردازنده اینتل Core i9-12900K حدود ۱۵۰ دلار ارزان‌تر است و با قیمت ۵۸۹ دلار به فروش می‌رسد. نکته دیگر هم این است که بازار سخت‌افزار کامپیوتر کمی متلاطم شده و حداقل تا هفته‌های آتی، بعید است بتوانید این پردازنده را با قیمت پیشنهادی اینتل بخرید.
https://mardomefarda.ir/vdcg.t9nrak93zpr4a.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما