تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده در بنچمارک گیک‌بنج شرکت AMD قصد دارد نسل بعدی پردازنده‌های قدرتمند سری EPYC خود را با دو برابر حافظه کش L2 نسبت به نسل قبل عرضه کند.
اطلاعات جدیدی از پردازنده های AMD Zen 4 EPYC لو رفت
به گزارش مردم فردا،امروز لیست جدیدی از بنچمارک گیک‌بنچ افشا شد که در آن پردازنده‌ای با نام اولیه‌ی OPN 100-000000479-13 مورد آزمون قرار گرفته است. این کد OPN مربوط به پردازنده‌های سری AMD EPYC Genoa بوده و هم‌اکنون یک نمونه‌ی آزمایشی آن را شاهد هستیم.



طبق اطلاعات افشا شده، این پردازنده از 32 هسته و 64 رشته پردازشی با فرکانس پایه 1.2 گیگاهرتز بهره می‌برد. البته با توجه اینکه نسخه‌ی مزبور آزمایشی بوده و با مدل نهایی حتماً متفاوت خواهد بود انتظار می‌رود فرکانس پایه نسخه نهایی این CPU بالاتر از 1.2 گیگاهرتز باشد.

بر اساس تصویر منتشر شده، پردازنده Genoa EPYC دارای 1 مگابایت حافظه کش L2 بوده که این مقدار دو برابر کش L2 موجود در سری پردازنده‌های Naples، Rome و Milan است. حافظه کش L3 این پردازنده با نسل قبل تفاوتی ندارد و برای هر چیپلت که شامل 8 هسته پردازشی است، 32 مگابایت کش L3 در دسترس است. البته با توجه به اینکه پردازنده‌های سری Genoa تا 96 هسته خواهند داشت، در حالت کلی مقدار حافظه کش L3 آن از پردازنده‌های سری Milan (به استثناء سری Milan-X) بیشتر خواهد بود.

 
در نهایت لازم به ذکر است پردازنده‌های سری AMD EPYC Genoa تا 96 هسته خواهند داشت و با فناوری ساخت 5 نانومتری تولید می‌شوند. این پردازنده‌ها اولین پلتفرم سرور AMD با پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR5 و رابط PCIe Gen 5 هستند. به گفته‌ی شرکت ای ام دی نسل جدید پردازنده‌های سرور این کمپانی تا پایان سال 2022 معرفی و عرضه می‌شوند.



نظر شما در مورد پردازنده‌های سرور سری AMD Genoa چیست؟ آیا این محصولات می‌توانند موفقیت سری Milan را تکرار کنند یا خیر؟
https://mardomefarda.ir/vdch.inmt23n-xftd2.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما