تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۵
جالب است ۰
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید فدراسیون فوتبال موضع خود را در ارتباط با شایعات مربوط به برکناری او بیان کرده است.
۲ سال منتظر شکست تیمم بودند!
به گزارش مردم فردا،دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی اظهار کرد: متاسفانه در بازی قبل مقابل کره جنوبی شکست خوردیم، فردا برای جبران این نتیجه وارد زمین می‌شویم تا حسن ختامی برای بازی‌های مقدماتی باشد. تعدادی از بازیکنان‌مان را برای بازی فردا در اختیار نداریم، اما امیدوارم بتوانیم به نتیجه خوبی دست یابیم.
وی در خصوص انتقادات از وی پس از شکست مقابل کره جنوبی و احتمال برکناری‌اش گفت: نه به این مسائل توجه نمی‌کنم و چنین صحبت‌هایی روی من و تیمم تاثیری ندارد. در این ۲ سال که نباخته بودیم برخی منتظر بودند تا این حرف‌ها را مطرح کنند. فدراسیون هم موضعش را در این خصوص بیان کرد و من دیگر صحبتی ندارم‌.
سرمربی تیم ملی ایران اظهار کرد: دنبال بهانه جویی در خصوص نتیجه مقابل کره نیستم، اما چند بازیکن را به خاطر کرونا و مصدومیت نداشتم. برای تیمی مثل ایران وقتی ۷ بازیکن را در اختیار ندارد، کار سخت می‌شود.
اسکوچیچ درباره شرایط تیمش برای این دیدار گفت: سفر سختی هم داشتیم و بدون اینکه فرصت کافی داشته‌باشیم برای ریکاوری پا به زمین گذاشته‌ایم.
وی درباره شرایط میزبانی شهر مشهد از تیم ملی گفت: به نظرم ایده خوبی است که بازی‌های ایران در شهرهای مختلف برگزار شود و تمرکززدایی شود چون تیم ملی متعلق به تمام کشور است و این حق مردم است که بازی‌های تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند. حس خیلی خوبی نسبت به حضور در مشهد دارم، بار اولی نیست که به این شهر می‌آیم.
اسکوچیچ در واکنش به اینکه شاید اگر مصلحت‌گرا بود، جایگاه مطمئن‌تری داشت و در ارتباط با شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه این آخرین بازی اسکوچیچ با تیم ملی ایران است، گفت: همه بازی‌ها برای ما اهمیت یکسانی دارند، اگر به نظر شما بازی با لبنان اهمیت ندارد، باید یادآوری کنم که برد فردای ما و تساوی احتمالی کره جنوبی صدرنشین را تغییر می‌دهد. هر بازی فینال بود و تمام تلاش خود را کردیم. شاید یک روز عملکرد خوبی نداشته باشید و این طبیعت فوتبال است. ۷ بازیکن تیم ملی مقابل کره جنوبی در شرایط بازی نبودند، اگر قرار باشد دست به آزمایش بزنم، از این بازی‌ها باید استفاده کنم.
او با تعجب گفت: این موضوع را نمی‌دانم که چرا فقط در بازی مقابل کره جنوبی لقب بازی بزرگ می‌دهید، اگر یادتان باشد بازی مقابل عراق و بحرین در مرحله قبل هم بازی‌های مهم و بزرگی بودند. پس از صعود به جام جهانی توقع‌ها بالا رفته، خوشحالم که این اتفاق رخ داده و انتقادات هم طبیعی است‌. با آغوش باز انتقادها را گوش می دهم، اما در مجموع از روندی که طی کرده‌ایم راضی هستم.
سرمربی تیم ملی در خصوص غایبان لبنان در بازی فردا و دردسرساز شدن این تیم در بازی رفت برای ایران گفت: برای تیم لبنان احترام زیادی قائلیم، در عین حال می‌دانیم تیم باکیفیت‌تری نسبت به لبنان داریم. از بازیکنانم می‌خواهم که با جدیت تمام در این بازی وارد شوند. اگر حریف را دست کم بگیریم یا فکر کنیم برتر هستیم، ممکن است کار گره بخورد. بازیکنان را از نظر کیفی می‌توان تقسیم کرد، اما نبود بازیکنانی مثل طارمی و آزمون تاثیرگذار است.
اسکوچیچ درباره جوانگرایی در بازی فردا با توجه به غیبت چند بازیکن لبنان گفت: مطمئن هستید که بازیکنان تاثیرگذار لبنان غایب خواهند بود؟ خیلی سخت بود که بازیکنان از اروپا به سئول سفر کردند و سپس به زمین رفتند. در بازی‌ مقابل تیم‌هایی مثل لبنان است که می توانیم کارهای جدید بکنیم و البته امیدوارم با برد بازی را به پایان برسانیم.
سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اینکه بازیکنان باکیفیتی داریم که از شرایط بازی به دور هستند و جایگاه ثابتی در باشگاه‌هایشان ندارند. بازیکنان باکیفیت‌تری نسبت به بازیکنان داخلی در خارج از ایران داریم، اما بعضا کمتر در باشگاه‌های خود به میدان می‌روند و این کار را مخصوصا برای جام جهانی سخت‌تر می‌کند.
وی ادامه داد: ۲ موضوع دیگر هم این است که سردار آزمون است که در اردوی قبلی کرونا و در این اردو هم مصدومیت داشت. لورکوزن پیشنهاد کرد که بهتر است سردار این سفر را انجام ندهد، اما خودش دوست داشت کنار تیم ملی باشد. طارمی هم تستش مثبت است و نتوانست در کنار تیم باشد با اینکه دلش با ما بود.
وی در رابطه با تصمیماتش در خصوص دفاع راست تیم ملی گفت: تصمیم‌من به این دلیل بود که می‌دانستیم قرار است سون در این منطقه بازی کند. از یکی از دفاع‌های کناری خواستیم که ایستاتر باشد. تا وقتی شجاع در زمین بود موقعیت خاصی به حریف ندادیم و موقعیت آنچنانی جز چند سانتر نداشتند. در خصوص حردانی و دانیال اسماعیلی‌فر، ترجیح دادم از بازیکنی که تجربه ملی بیشتری دارد استفاده کنم.
اسکوچیچ تاکید کرد: در برخی پست‌ها در فوتبال ایران ضعف می‌بینم. بازی‌های لیگ برتر ایران را دنبال می‌کنم و متاسفانه بازیکنان مطلوبی مثل شجاعی و دژاگه دیگر پیدا نمی‌شوند و این از ضعف‌های لیگ ایران است که بازیکن‌سازی در آن به اندازه کافی خوب انجام نمی‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcb.8bsurhb0wiupr.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما