تاریخ انتشار :شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۲
جالب است ۰
چهار کشور درخواست میزبانی رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی جهان را ارائه کرده‌اند.
شانس کم ایران برای میزبانی مسابقات قهرمانی جهان
به گزارش مردم فردا،رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی جهان قرار بود اردیبهشت ماه سال 1401 به میزبانی چین و در شهر هانگژو برگزار شود، اما این کشور به دلیل مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا از این میزبانی انصراف داد.
پس از این انصراف، کشورهای مختلف درخواست‌های خود را برای میزبانی به فدراسیون جهان والیبال نشسته ارائه کردند که در بین پیشنهادات مطرح شده، پیشنهاد 4 کشور ایران، بوسنی و هرزگوین، مصر و فنلاند به مرحله نهایی رسید تا از بین آنها یک کشور به عنوان میزبان معرفی شود.
در بین این چهار کشور، ایران از شانس کمتری نسبت به سایرین برخوردار است. دلیل کم بودن شانس میزبانی این است که مسابقات جهانی در دو قسمت مردان و بانوان برگزار می‌شود و کشور میزبان باید هر دو بخش را برگزار کند. با توجه به اینکه ایران فقط درخواست میزبانی مسابقات مردان را ارائه کرده، همین مسئله ممکن است مانع از میزبانی کشورمان شود.
در این بین یک شانس بسیار کم برای میزبان ایران وجود دارد؛ اینکه فدراسیون جهانی والیبال نشسته تصمیم به برگزاری مجزای مسابقات مردان و زنان بگیرد که البته این موضوع بسیار بعید است، زیرا مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان از سال 2006 به بعد هرگز به صورت مجزا برگزار نشده و رقابت مردان و بانوان در یک کشور بوده است.
به هر حال قرار است طی چند روز آینده تکلیف میزبانی این رویداد مشخص شود. آنچه تاکنون قطعیت دارد، تعویق مسابقات و تغییر زمان برگزاری آن است. در واقع فدراسیون جهانی والیبال نشسته باید برای این زمان برگزاری این رویداد نیز تصمیم‌گیری کند.
https://mardomefarda.ir/vdca.0nmk49nmu5k14.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما