تاریخ انتشار :جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳
جالب است ۰
وزیر انرژی قطر تایید کرد جایگزین کردن گاز روسیه عملا امکان پذیر نیست، زیرا نزدیک به نیمی از عرضه گاز از سوی روسیه است.
جایگزینی گاز روسیه عملی نیست
به گزارش مردم فردا،«سعد بن شریده الکعبی» امروز (جمعه) تایید کرد جایگزین کردن گاز روسیه برای اروپا عملا امکان پذیر نیست، زیرا ۳۰ الی ۴۰ درصد عرضه گاز در جهان از سوی روسیه است که بخش بزرگی را دربر می‌گیرد.

براساس گزارش النشره وزیر انرژی قطر در این خصوص گفت: انرژی باید خارج از سیاست باقی بماند حتی کشور من در بحران اوکراین در کنار هیچ کدام از طرف‌ها نایستاده است. ما می‌توانیم قرارداد‌هایی را برای صادرات گاز به اروپا امضا کنیم، اما باید منافعی نیز برایمان داشته باشد.

پیش از این «حمد بن جاسم» وزیر امور خارجه سابق قطر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نسبت به ادامه سیاست‌های خود در برخورد با کشور‌های غربی بدون در نظر گرفتن منافع خودشان هشدار داده و اعلام کرد کشور‌های غربی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند خزانه‌ای نگاه می‌کنند که در هنگام سختی و مصیبت به دنبال باز کردن آن هستند.

چندی پیش رسانه‌ها اعلام کردند لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا به همراه مدیرعامل شرکت «ای ان‌ای» ایتالیا به قطر سفر کرده است تا با توجه به بحران اوکراین، درباره همکاری ایتالیا و قطر در بخش انرژی گفتگو کنند.

در همین راستا منابع آگاه اعلام کرده بودند آمریکا قطر را تحت فشار گذاشته است تا میزان استخراج گاز خود را افزایش داده و گاز مورد نیاز اروپا را تامین کند. قطر که بعد از روسیه دومین کشور صادرکننده گاز مایع در جهان است درخصوص صادرات گاز به اروپا اعلام کرد هیچ کشوری نمی‌تواند جای روسیه را بگیرد و درحال حاضر قطر با کشور‌های آسیای شرقی قرارداد دارد و امکان صادر کردن گاز به اروپا را ندارد.

وزیر انرژی قطر هم در سخنانی جایگزین کردن سریع عرضه گاز روسیه به اروپا را امری غیرممکن خوانده و اعلام کرد که در صورت مختل شدن عرضه گاز روسیه به اروپا به دلیل بحران اوکراین کشوری ظزفیت روسیه برای صادرات گاز به اروپا را ندارد.
https://mardomefarda.ir/vdcc.eqpa2bqppla82.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین