تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
جالب است ۰
موسسه تحقیقات امنیت سایبری هایو سیستمز در گزارش جدیدی، میانگین زمان مورد نیاز برای هکرها جهت یافتن رمزهای عبور کاربران در پلتفرم‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده است. نتیجه این گزارش نشان می‌دهد که رمزهای عبور متشکل از ۴ تا ۱۱ رقم و بدون حروف یا نمادها به راحتی قابل دستیابی هستند. همچنین به نظر می‌رسد که رمز عبور درای ۸ کاراکتر دیگر مثل گذشته ایمن نیست و بهتر است کاربران به سراغ پسوردهای طولانی‌تری جهت حفظ امنیت خود در دنیای مجازی بروند.
اگر رمز عبورتان کوتاه است همین حالا عوضش کنید
به گزارش مردم فردا،یکی دیگر از نکات جالب در گزارش مذکور، امکان دسترسی آسان به رمزهای عبوری است که در آن‌ها تنها حروف کوچک مورد استفاده قرار گرفته است. رمزهای ۴ تا ۸ کاراکتری با حروف کوچک در لحظه قابل هک هستند و زمان مورد نیاز برای هک رمز دارای ۹ حرف کوچک هم تنها ۱۰ ثانیه اعلام شده است.

ضرورت استفاده از رمز عبور با کاراکتر بیشتر
طبق تحقیقات اخیر موسسه هایو سیستمز، یک رمز عبور ۴ تا ۶ کاراکتری که از ترکیب حروف بزرگ و کوچک بهره می‌گیرد، در لحظه شکسته خواهد شد. این مقدار برای موارد ۷ کاراکتری برابر با ۲ ثانیه و برای ۸ تا ۱۰ کاراکتر هم به ترتیب ۲ دقیقه، ۱ ساعت و ۳ روز اعلام شده است. در نهایت رمز ۱۱ کاراکتری دارای حروف بزرگ و کوچک می‌تواند تا ۵ ماه زمان جهت دستیابی نیاز داشته باشد.

حتی اگر حروف بزرگ و کوچک را با اعداد ترکیب کنید، بازهم رمزهای عبور ۴ تا ۶ کاراکتری به هیچ عنوان ایمن نیستند و افزودن نمادها و کاراکترهای ویژه هم مشکل را حل نخواهد کرد. یک پسورد مناسب باید علاوه‌بر طولانی بودن، انواع مختلفی از کاراکترها را هم شامل شود تا بتواند امنیت کاربر را تضمین کند. برای مثال استفاده از نمادها، اعداد و حروف بزرگ و کوچک در یک رمز عبور ۱۰ کاراکتری موجب می‌شود تا ۵ ماه زمان برای یافتن آن مورد نیاز باشد؛ اما اگر تنها یک کاراکتر دیگر به آن اضافه کنیم، این مقدار به ۳۴ سال افزایش پیدا خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcc.oqpa2bq01la82.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما