تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸
جالب است ۰
وزیر خارجه روسیه از جزئیات دیدار رئیس سیا با مقامات روس خبر داد و گفت رئیس سیا در دیدار خود با مقامات مسکو بر لزوم اجرای توافقنامه مینسک تاکید کرده است.
جزئیات دیدار رئیس سیا با مقامات روسیه
به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه از جزئیات دیدار رئیس سیا با مقامات روس خبر داده است.

به گفته وزیرخارجه روسیه، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دیدار خود با مقامات مسکو بر لزوم اجرای توافقنامه مینسک تاکید کرده است.

لاوروف تاکید کرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا و مسؤولان ارشد این کشور پیشتر نیز به رهبران روسیه اهمیت اجرای توافقات مینسک پیرامون حل نزاع در جنوب شرق اوکراین را اعلام کرده بودند و در جریان دیدار رؤسای جمهوری دو کشور در ژنو، معاون وزیر خارجه آمریکا و رابرت برنز، رئیس سیا به صراحت لزوم اجرای توافقات مینسک از جمله وضعیت قانونی ویژه دونباس را مورد تاکید قرار داده بودند.

لاوروف همچنین خواستار پایبندی رهبران اوکراین به توافقات مینسک شد و گفت این همان موضع واشنگتن است که باید مورد احترام قرار بگیرد و این مساله تا حد زیادی حل و فصل بحران اوکراین را تسهیل می‌کند.

پیش از این نیز، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در اظهاراتی اعلام کرده بود که موضوع استقلال اوکراین برای روسیه بسته شده است و مسکو در قالب حل و فصل بحران در مناطق شرقی این کشور به دنبال بازبینی در این مسأله نیست. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین تصریح کرده بود: استقلال اوکراین موضوعی غیرقابل مذاکره است. حل بحران شرق اوکراین نیز تنها در نتیجه اجرای توافق مینسک می‌تواند به دست آید. همه کشورها بر این باورند که این سند دارای هیچ جایگزینی نیست.
https://mardomefarda.ir/vdcei.8njjh8ebb9.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین