تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
در آستانه شروع سال جدید نگاهی به عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در سال 1400 داریم.
به گزارش مردم فردا،در اولین قسمت از عملکرد لژیونرهای ایران در سال 1400 به سراغ سردار آزمون مهاجم فعلی بایرلورکوزن رفته‌ایم.
سردار آزمون متولد 11 دی 1373 از گنبد کاووس است. بعد از بازی در باشگاه های جوانان عقاب گنبد، شموشک و اتکای گرگان به جوانان سپاهان پیوست و درخشان ظاهر شد. سردار در سال 2010 به جوانان سپاهان ملحق شد و یک فصل پیراهن این تیم را پوشید. سردار سال بعد به بزرگسالان سپاهان پیوست اما طی یک فصل حضور در این تیم، فرصت بازی پیدا نکرد ولی در انتهای فصل با پیشنهاد روبین کازان روسیه مواجه شد. سردار با قبول این پیشنهاد به روسیه رفت و در این کشور شاغل است. مهاجم تیم ملی ایران بعد از چند فصل بازی کردن برای روبین کازان و روستوف با وجود چند پیشنهاد اروپایی به پیشنهاد تیم اول روسیه، زنیت جواب مثبت داد. سردار از سال 2018 تا 2022 عضو تیم زنیت بود و به همراه این تیم قهرمانی ها و عنواین فردی زیادی کسب کرد و سرانجام در نقل و انتقالات زمستانی پس از 4 سال از زنیت جدا شد و به بایرلورکوزن آلمان پیوست.
سردار تیم ملی؛ بهاری که با گلزنی شروع شد
تنها پس از چند روز گذشتن از سال 1400، سردار آزمون در جریان بازی دوستانه تیم ملی مقابل سوریه گلزنی کرد. تیم ملی ایران توانست در چارچوب دیداری دوستانه 3-0 سوریه را شکست دهد و سردار آزمون دومین گل ایران را به ثمر رساند.
در ادامه بازی های تیم ملی در انتخابی جام جهانی، سردار آزمون یکی از مهره های ثابت تیم ملی بود. تیم ملی کشورمان در سال 1400 در مرحله مقدماتی و نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف حریفانش رفت. ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی با تیم های عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ همگروه بود که در نهایت با 18 امتیاز و به سختی به دور نهایی انتخابی جام جهانی صعود کرد. سردار آزمون در مرحله انتخابی عملکرد خوبی داشت و توانست در سال 1400 مقابل بحرین دو گل و در نهایت مقابل عراق گل سرنوشت سازی به ثمر برساند تا ایران به مرحله بعد برود.
در مرحله انتخابی نهایی نیز که ایران با تیم های کره جنوبی، عراق، عمان، لبنان و سوریه همگروه بود، سردار آزمون خوش درخشید. در بازی ابتدایی تیم ملی که عراق میزبان آن بود، سردار آزمون در جریان پیروزی 3-0 تیم ملی گل دوم را به ثمر رساند. در ادامه سردار آزمون در بازی امارات و کره جنوبی برای طارمی و جهانبخش گل سازی کرد. آرمون مقابل سوریه و لبنان هم گلزنی کرد و نامش را بین بهترن های تیم ملی در مرحله انتخابی ثبت کرد.
لیگ روسیه؛ قهرمانی و جدایی
سردار آزمون در حالی سال نوی نوروزی را جشن می گرفت که لیگ روسیه فصل 2021-2020 هفته بیست و چهارمش را سپری می کرد. سردار آزمون در سال جدید برای زنیت بارها و بارها گلزنی کرد و در فصل گذشته لیگ روسیه تنها با یک گل کمتر نسبت به زیوبا در رده دوم بهترین گلزن روسیه ایستاد. سردار در پیش فصل زنیتی ها هم بسیار خوب بود و گلزنی کرد و سوپرکاپ روسیه هم خالی از گلزنی آزمون نبود.
فصل جدید دوباره با لینک شدن آزمون به تیم های جدید شروع شد اما سردار روسیه را ترک نکرد. سردار آزمون در نیم فصل جدید لیگ روسیه توانست 7 گل به ثمر برساند و یک پاس گل بدهد. زنیت در لیک قهرمانان اروپا در گروه سختی افتاد. تیم های چلسی، یوونتوس و مالمو همگروه های تیم قهرمان روسیه بودند. زنیت در 6 بازی مرحله گروهی 5 امتیاز کسب کرد و نتواست به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. سردار آزمون مقابل چلسی و یوونتوس گلزنی کرد اما نتوانست از حذف شدن تیمش در مرحله گروهی جلوگیری کند.
آخرین بازی سردار آزمون برای زنیتی ها در لیگ قهرمانان و مقابل چلسی بود. همان طور که گفتیم سردار در این بازی که با نتیجه 3-3 تمام شد یکی از گل های زنیت را به ثمر رساند.
سرانجام شایعات به حقیقت پیوست و سردار آزمون بین گزینه های بی شمار، بایرلورکوزن را انتخاب و راهی آلمان شد.
آزمون در بایرلورکوزن
سردار آزمون پس از 4 سال از زنیت جدا شد و به آلمان رفت. بایرلورکوزن امید زیادی به درخشش سردار دارد.
سردار آزمون اولین بازی اش در بوندسلیگا را مقابل بایرن مونیخ تجربه کرد و در دقیقه 89 به میدان آمد. سردار آزمون در بازی بعدی لورکوزن در بوندسلیگا در دقیقه 64 مقابل کلن به میدان آمد و دو موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد و در نهایت تیمش 1-0 مقابل کلن شکست خورد. او در دو دیدار رفت و برگشت مقابل آتلانتا در لیگ اروپا هم به میدان رفت اما نتوانست مانع از حذف تیمش در این تورنمنت شود. باید منتظر ماند و دید سردار در سال جدید چه عملکردی در تیم ملی و بایرلورکوزن خواهد داشت؟
https://mardomefarda.ir/vdcf.1dtiw6dmegiaw.html
منبع : طرفداری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما