تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
جالب است ۰
با تداوم افزایش قیمت گوشت، برخی شهروندان از خرید گوشت گرم برای شب عید جا ماندند. آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، این گروه برای تامین مایحتاج خود به خرید گوشت منجمد وارداتی روی آورده‌اند.
مردم از خرید گوشت گرم جا ماندند
به گزارش مردم فردا،قیمت گوشت گرم در آستانه شب عید افزایش پیدا کرد. برخی مردم به دلیل افزایش فاصله قیمتی متقاضی خرید گوشت منجمد شده‌اند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد در قصابی‌های سطح شهر شقه گوشت گوسفندی با قیمت ۱۸۵ هزار تومان توزیع می‌شود. یعنی ۱۵ هزار تومان گران‌تر از یک ماه قبل. با این حال قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی تنظیم بازاری در سامانه بازرگام ۱۰۵ هزار تومان تعیین شد.

آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند مردم دیگر توانایی خرید گوشت گرم ندارند. آن‌هایی هم که می‌خرند، حداکثر دو کیلوگرم سفارش می‌دهند.
در این بین فاصله ۸۰ هزار تومانی قیمت گوشت گرم و منجمد، باعث شده مردم برای تامین نیاز شب عید خود به خرید گوشت منجمد وارداتی روی آورند.
در همین زمینه رئیس شورای تامین دام کشور گفت: برخی شهروندان به دلیل افزایش قیمت‌ گوشت از بازار تقاضا خارج شده‌اند. برخی دیگر هم با گوشت منجمد وارداتی مایحتاج خود را تامین می‌کنند.
منصور پوریان به تجارت‌نیوز توضیح داد: در سال‌های گذشته در آستانه شب عید و ماه رمضان تقاضا برای خرید گوشت در بازار افزایش پیدا می‌کرد. اما امسال ماجرا متفاوت است و با بالارفتن قیمت‌ها شاهد افت تقاضا هستیم!

او ادامه داد: در شب عید سال‌های گذشته مردم گوشت را با وزن‌های بیش از پنج کیلو می‌خریدند، اما اکنون آن‌هایی هم که اقدام به خرید می‌کنند، تقاضایشان به بیش از دو کیلوگرم نمی‌رسد.
پوریان درباره دلایل رکود بازار عنوان کرد: قیمت کالاهای اساسی آنچنان بالا رفته که مردم حتی قدرت خرید این محصولات را از دست داده‌اند. قیمت گوشت در ابتدای زمستان متعادل بود، اما برخی با جوسازی وضعیت بازار را برهم زدند و همین مساله باعث افزایش بهای آن شد.

اخیرا اصغر پورباطنی، رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: ممکن است برخی به دلیل نداشتن قدرت خرید کافی به جای گوشت بره، اقدام به خرید گوشت مرغ کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcf.mdtiw6dmmgiaw.html
منبع : تجارت نیوز
مطالب مرتبط
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین