تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۲
جالب است ۰
رئیس‌جمهور اوکراین طی تماسی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی ضمن گفت‌وگو درباره راه‌های پایان جنگ، از او خواست تا مسکو را برای آزادی مقامات کی‌یف قانع کند.
بنت و زلنسکی به دنبال راه‌های پایان جنگ
به گزارش مردم فردا،«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، روز گذشته (شنبه) طی تماسی تلفنی درباره راه‌های توقف جنگ بین کی‌یف و مسکو به گفت‌وگو پرداختند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» و براساس بیانیه صادرشده از دفتر نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، مکالمه تلفنی بین بنت و زلنسکی بیش از یک ساعت طول کشیده و دو طرف طی این تماس، راه‌های پایان‌دادن به جنگ اوکراین و همچنین تلاش‌های تل‌آویو در این خصوص را بررسی کردند.

در همین باره، شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد: زلنسکی در این تماس تلفنی از بنت خواسته است تا کمک کند مسکو برای آزادی مقامات ارشد اوکراینی قانع شود.

این تماس‌های تلفنی ادامه‌دار بین نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و رئیس‌جمهور اوکراین در حالی انجام می‌شود که پیش از این، بنت در پنجم ماه جاری (مارس) با یک هواپیمای اختصاصی و به شکل مخفیانه به مسکو سفر کرده بود. 

شبکه عبری‌زبان «کان» درباره آن دیدار گفته بود که گفت‌وگوی بنت با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، سه ساعت طول کشیده و نخست‌وزیر تل‌آویو درباره حل بحران اوکراین با پوتین رایزنی کرده است.

این تلاش‌های رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که برخی منابع خبری نظیر «شبکه المیادین» پیش از این فاش کرده بودند که مسکو صراحتاً به تل‌آویو اعلام کرده نیازی به میانجی‌گری‌اش در بحران اوکراین نمی‌بیند و از نقش رژیم صهیونیستی در این خصوص ناراضی است.
https://mardomefarda.ir/vdcd.j0k2yt0fja26y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین