تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶
جالب است ۱
دفتر نخست وزیری لهستان اعلام کرد که لهستان هواپیماهای جنگی خود را به اوکراین نمی فرستد و اجازه استفاده از فرودگاه های خود را در جنگ اوکراین نمی دهد.
لهستان هواپیماهای جنگی خود را به اوکراین نمی فرستد
به گزارش مردم فردا،به نقل از روسیا الیوم، دفتر نخست وزیری لهستان اعلام کرد که لهستان هواپیماهای جنگی خود را به اوکراین نمی‌فرستد و اجازه استفاده از فرودگاه‌های خود را در جنگ اوکراین نمی‌دهد.

این اظهارات نخست وزیر لهستان پس از گزارش‌های آمریکا منتشر شد که روز شنبه منتشر شد و در آن تاکید شده بود که آمریکا و لهستان در حال بررسی قراردادی برای ارائه هواپیماهای جنگنده به اوکراین هستند.

همچنین پیش از این اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، حمایت واشنگتن را از امکان ارائه هواپیماهای جنگی توسط لهستان به اوکراین ابراز کرد. بلینکن در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا آمریکا با ارسال هواپیمای نظامی لهستان به اوکراین موافقت می‌کند، گفت: برای این کار چراغ سبز نشان داده شده است. وی افزود: در واقع، ما اکنون با دوستان لهستانی خود در مورد اینکه اگر تصمیم به انتقال این جنگنده‌ها به اوکراینی‌ها بگیرند، برای رفع نیازهای آنها چه کاری می‌توانیم انجام دهیم، صحبت می‌کنیم.

وی افزود که واشنگتن و متحدانش گام‌های بیشتری برای ارائه آنچه که اوکراینی‌ها برای محافظت از خود نیاز دارند، برمی دارند.
https://mardomefarda.ir/vdch.vnkt23nwxftd2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین