تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
صفحات خورشیدی برای تولید مداوم برق با حداکثر بازده، باید به طور منظم از گرد و غبار انباشته شده و سایر زباله‌ها تمیز شوند و یک پهپاد تازه بدین منظور تولید شده است.
ابداع سیستم تمیز کردن صفحات خورشیدی با پهپاد
به گزارش مردم فردا،دسترسی به محل نصب صفحات خورشیدی اغلب دشوار است، به همین دلیل است که شرکت هلیوس نه از یک، بلکه از دو پهپاد برای انجام این کار استفاده می‌کند.
پیش از این از پهپادها برای پاشیدن آب صابون بر روی صفحات خورشیدی کثیف استفاده شده بود. اما مشکل اساسی این است که شارژ این پهپادها به سرعت خالی شده و باتری آنها طول عمر زیادی ندارد. علاوه بر این، به علت عدم تماس مستقیم پهپادها با صفحات خورشیدی آنها به احتمال زیاد نمی‌توانند تمام آلودگی‌ها را پاک کنند.
از همین رو هلیوس با همکاری یک استارت‌آپ بلژیکی به نام ART Robotics پهپادی ساخته که ترکیبی از یک هگزاکوپتر پرنده و یک ربات لاستیکی خزنده برای حرکت بر روی صفحات خورشیدی است.
این پهپاد می‌تواند برای خدمات دهی و نظافت صفحات خورشیدی کوچک نصب شده بر روی پشت بام مورد استفاده قرار بگیرد.
ابتدا، هلی‌کوپتر بلند می‌شد و تا سقف پرواز کرده و ربات را با خود بر روی صفحه خورشیدی قرار می‌دهد. سپس با استفاده از یک سیستم بینایی کامپیوتری، آرایه های آلوده را تشخیص می‌دهد، آن را لمس می‌کند و به ربات اجازه می‌دهد تا از پلتفرم خود بیرون بیاید و روی صفحات خورشیدی بچرخد. قیمت این محصول ۱۶۶ دلار است.
https://mardomefarda.ir/vdce.x8ebjh8vv9bij.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما