تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۸
جالب است ۰
برخی مدعیان تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در حالی پیکارهای جام تختی را پشت سر گذاشتند که این تیم خود را مهیای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان می‌کند.
روند انتخاب فرنگی‌کاران جوان برای مسابقات قهرمانی آسیا
به گزارش مردم فردا،تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان از اواسط اسفندماه نخستین اردوی آماده سازی خود برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی را در زاهدان آغاز خواهد کرد. اردویی که زیر نظر حمید باوفا سرمربی جوان و موفق این تیم برگزار می‌شود و باید در نهایت تیمی را ساخته و پرداخته کند تا بتواند دوباره بر سکوی آسیا و جهان بایستد.
در همین راستا حمید باوفا در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح روند انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی اظهار داشت: بسیاری از بچه‌های تیم جوانان به رده بزرگسالان رفته‌اند و طبیعتاً نفرات کمتری از تیم قبلی برای ما باقیمانده است. البته من در همان ابتدا به بچه‌ها گفتم همه چیز به مسابقات قهرمانی کشور خلاصه نمی‌شود و آنها باید در جام تختی هم کشتی بگیرند تا عیارشان مشخص شود. به همین دلیل با هماهنگی محمد بنا حدود ۲۰ نفر از جوانان در جام تختی به میدان رفتند که به واقع کمک زیادی به ما در بحث گزینش تیم محسوب خواهد شد.
وی تصریح کرد: همانطور که گفتم ملاک ما برای انتخاب تیم آسیایی و جهانی نفرات برتر مسابقات کشوری نیست. بچه‌ها باید در چندین میدان محک بخورند که یکی از آنها جام تختی بود. چند نفر از جوانان به خوبی خودشان را در جام تختی نشان دادند و حالا نوبت به جام شاهد رسیده تا در پایان مسابقات، تیم آسیایی را انتخاب کنیم. ضمن اینکه بعد از پایان روند انتخاب تیم اعزامی به قهرمانی آسیا، یک تورنمنت دیگر را هم پیش رو خواهیم داشت تا در نهایت تیم اعزامی به جهانی انتخاب شود.
سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در پایان با تاکید بر اینکه کار این تیم در سال ۲۰۲۲ بسیار دشوار است، گفت: مطمئناً ما کار سخت‌تر را پیش رو داریم، اما نباید بهانه آورد و باید با تمام وجود تلاش کرد و از پس کارهای سخت بر آمد. تجربه ثابت کرده کسی که قصد رسیدن به موفقیت و افتخارات ورزشی را دارد باید از مسیر سخت بگذرد، چراکه مسیر آسان برای قهرمانان نیست.
نخستین اردوی تیم کشتی فرنگی جوانان طی روزهای ۱۵ تا ۲۶ اسفندماه در زاهدان برگزار می‌شود که اسامی نفرات دعوت شده به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: آرش نگهداری (فارس) محمدمهدی غلامپور (فارس) مهدی جواهری (قم)
۶۰ کیلوگرم: سعید اسماعیلی (خوزستان) احمدرضا محسن نژاد (خوزستان)
۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی (خوزستان) رضا قیطاسی (خوزستان)
۷۲ کیلوگرم: امیر عبدی (قم) رضا ساکی (خوزستان) علیرضا عبدولی (خوزستان)
۷۷ کیلوگرم: سجاد اختری (تهران) مسعود کاووسی (خوزستان)
۸۲ کیلوگرم: علیرضا مهمدی (خوزستان) کامران ارقش (خوزستان) زارع (ایلام)
۸۷ کیلوگرم: علی عابدی درزی (مازندران) سعید کریمی زاده (خوزستان)
۹۷ کیلوگرم: امیررضا اکبری (مازندران) امیرحسین همتیان (مازندران) شایان حبیب زارع (خوزستان)
۱۳۰ کیلوگرم: شاهرخ میکائیلی (قم) سید ابوالفضل میرزاده (مازندران) فردین هدایتی (مازندران)
پیش از این قرار بود اردوی تیم جوانان بصورت مشترک با اردونشینان تیم بزرگسالان برگزار شود که شلوغی خانه کشتی به دلیل حضور همزمان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، اردوی جوانان را به زاهدان منتقل کرد.
https://mardomefarda.ir/vdch.wnkt23nq-ftd2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما