تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸
جالب است ۰
عمر الغابره وزیر حمل و نقل کانادا اعلام کرد، اتاوا یک فروند هواپیمای چارتر حامل اتباع روسیه را در فرودگاه یلونایف در شمال غرب کانادا توقیف کرده است.
کانادا هواپیمای حامل اتباع روسیه را توقیف کرد
به گزارش مردم فردا،به گزارش "الجزیره" الغابره پنجشنبه شب گفت: ما به پاسخگو کردن روسیه برای حمله به اوکراین ادامه خواهیم داد. 

پیش از این، کانادا در ادامه واکنش‌های دیپلماتیک و افزایش فشار بر روسیه اعلام کرد، ورود کشتی‌ها و قایق‌های ماهیگیری روسیه را به آب‌های داخلی و بنادر خود ممنوع می‌کند. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، "عمر الغابره" وزیر حمل و نقل کانادا گفت، این ممنوعیت پس از اقدام مشابه انگلیس اجرایی خواهد شد.   

وزیر حمل و نقل کانادا افزود: انتظار می‌رود کشورهای بیشتری از این روند پیروی کنند، دیگر کشورها نیز در حال بررسی این کار هستند. 

به گفته وی، این امر تأثیر اقتصادی قابل توجهی بر قایق‌ها یا کشتی‌های خواهد داشت که متعلق به روسیه یا دارای پرچم این کشور هستند. 

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد، کشورش برای مقابله با حمله روسیه به اوکراین همگام با دیگر کشورهای غربی، سلاح‌های ضد تانک و تسلیحات پیشرفته در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.
https://mardomefarda.ir/vdci.ya5ct1ay3bc2t.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین