تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
حمله روسیه به اوکراین، برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی در زمان تعیین شده را نیز تحت الشعاع قرار داده است.
احتمال تعویق قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲
به گزارش مردم فردا،جدایی چند مربی و بازیکن از تیم های روسی، انصراف آبراموویچ روس از تیم داری در لیگ جزیره، لغو قراردادهای کلان با اسپانسرهای روسی، کنار گذاشته شدن روسیه از جام جهانی و پیشنهاد باز شدن دوباره پنجره نقل و انتقالاتی برای تعیین تکلیف بازیکنان شاغل در اوکراین و خارجی هایی که دیگر نمی خواهند در لیگ روسیه بازی کنند، تنها بخشی از واکنش ها به جنگ اخیری است که با حمله روسیه به اوکراین شروع شد و جامعه فوتبال هم قدم با تمام دنیا آن را محکوم کرد.
وضعیت نامعلوم مردم اوکراین که فوتبالیست های شاغل در این کشور، گروهی کوچک از آنها را تشکیل می دهند، یکی از نگرانی های اصلی جامعه جهانی است. فوتبالیست های خارجی در حال ترک این کشور هستند و یوفا در تلاش است تا نقش خود را به عنوان حامی فوتبالیست ها در تسهیل خروج بازیکنان اوکراینی از این کشور به خوبی ایفا کند. تیم ملی فوتبال اوکراین هم تحت تاثیر حمله روسیه، در یکی از حساس ترین مقاطع این چند سال اخیر، شانس صعود به جام جهانی اش را پایین تر از هر زمانی می بیند.
در فاصله کمتر از یک ماه تا قرعه کشی جام جهانی 2022 احتمال تعویق این مراسم با توجه به شرایط جنگی موجود وجود دارد؛ احتمالی که با پیشنهاد اخیر اتحادیه فوتبال اوکراین به یوفا حالت جدی تری به خود گرفته است. طبق اعلام منابع اروپایی، اتحادیه فوتبال اوکراین خواستار به تعویق افتادن بازی پلی آف 24 مارس (4 فروردین 1401) برابر اسکاتلند در گلاسکو شده است. این دیدار، یکی از شش دیدار آغازین پلی آف اروپا است؛ در این مرحله روسیه هم باید به مصاف لهستان برود ولی لهستانی ها اخیرا اعلام کردند در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین حاضر نیستند مقابل تیم ملی فوتبال این کشور در تاریخ یاد شده بازی کنند.
بر اساس تصمیم اخیر تمامی تیم‌ های روسیه، چه تیم‌ های ملی و چه تیم‌ های باشگاهی، تا اطلاع ثانوی از حضور در رقابت‌ های زیر مجموعه فیفا و یوفا محروم شدند. بر این اساس تیم ملی مردان روسیه هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی 2022 ندارد و زنان این کشور هم نمی توانند در رقابت های قهرمانی اروپا 2022 که به میزبانی انگلیس برگزار می شود، حضور پیدا کند. در چنین شرایطی مشخص نیست که اگر با درخواست اتحادیه فوتبال اوکراین برای تعویق بازی با اسکاتنلد موافقت شود، چه سرنوشتی در انتظار پلی آف اروپا خواهد بود که با کنار گذاشته شدن روسیه، پیش از این یک دیدارش بلاتکلیف شده بود. با این شرایط هر احتمالی وجود دارد، حتی احتمال تعویق مراسم قرعه کشی جام جهانی که سه هفته دیگر قرار است برگزار شود.
در گروه اول پلی آف اروپا، برنده دیدار اوکراین و اسکاتلند برای صعود به جام جهانی با برنده دیدار ولز و اتریش دیدار خواهد. طبق قرعه کشی در گروه دوم، برنده روسیه و لهستان هم باید با برنده سوئد و چک برای صعود به جام جهانی دیدار کند. گروه C پلی آف، جایی که ایتالیا، مقدونیه شمالی، پرتغال و ترکیه تنها گروهی است که از جنگ جان سالم به در برده و دیدارهایش تحت الشعاع حمله روسیه به اوکراین قرار نگرفته است. با این وجود اما حتی اگر همان تک بازی اوکراین و اسکاتلند تا بازگشت شرایط عادی به اوکراین به تعویق بیافتد، باید دید که چه سرنوشتی در انتظار قرعه کشی جام جهانی خواهد بود؛ جامی که قرار است زمستان سال میلادی جاری در قطر برگزار شود. البته آتش بس احتمالی می تواند همه این احتمالات را از بین برده و شرایط را به همانی که از پیش برنامه ریزی شده بود برگرداند.
https://mardomefarda.ir/vdcg.u9trak9uupr4a.html
منبع : ورزش 3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما