تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۳
جالب است ۰
فستیوال مانیای فرانسه به درخواست اوکراینی‌ها برای تحریم برنامه‌های دولتی روسیه پاسخ مثبت داد.
تلاش جهانی برای تحریم شبکه‌های تلویزیونی روسیه
به گزارش مردم فردا، سازمان روسکینو، نماینده دولتی صنعت تولید محتوای صوتی و بصری روسیه در بازارهای بین‌المللی، از شرکت در فستیوال «سِری مانیا» که به عنوان یک بازار بین‌المللی برای تمرکز بر برنامه‌های تلویزیونی در فرانسه عمل می‌کند، منع شد.
قرار بود این سازمان روسی جدیدترین محتواهای تولید شده توسط این کشور را در فستیوال مانیا در شهر لیل فرانسه ارایه کند. این جشنواره از هجدهم تا بیست‌وپنجم مارس برگزار می‌شود.
با این حال وزارت فرهنگ فرانسه حضور روسکینو را به خاطر جنگ علیه اوکراین ممنوع کرده و دعوتنامه آن را پس گرفته است.
روسکینو در سال‌های اخیر حضور خود در رخدادهای کلیدی این صنعت را به شدت بیشتر کرده بود که خود نشانگر ظهور نسلی جدید از فیلمسازان روسی در صحنه بین‌المللی بود.
بسیاری از این رویدادها طی ماه‌های آینده در فرانسه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان از بازار «میپ‌تی‌وی»، فستیوال «کن سری» و «مارش دو فیلم» نام برد که به ترتیب در ماه‌های آوریل و می در کن برگزار می‌شوند.
هنوز مشخص نیست این رخدادها هم در ممنوع کردن حضور روسیه از جشنواره «سری مانیا» پیروی می‌کنند یا خیر. برخلاف «سری مانیا»، «مارش دو فیلم» و «کن سری» و «میپ‌تی‌وی» توسط بخش خصوصی سازمان‌دهی می‌شوند که ربطی به دولت فرانسه ندارند.
این در حالی است که روز شنبه مجموعه‌ای از گروه‌های نماینده صنعت فیلم و تلویزیون اوکراین خواستار بایکوت رسانه‌های روسی و قطع ارتباط تجاری با نهادهای روسی شده بودند. «کی‌یف میدیا ویک» که یک بازار فیلم و تلویزیون واقع در پایتخت اوکراین است هم نامه‌ای نوشته و خواستار تحریم ارایه برنامه‌های روسی شده است.
به دنبال آن اتحادیه اروپا یکشنبه اعلام کرد می‌خواهد در حرکتی بی‌سابقه شبکه‌های تلویزیونی راشا تودی (آرتی) و اسپوتنیک که تحت حمایت دولتی روسیه هستند را تحریم کند.
https://mardomefarda.ir/vdci.ya5ct1aqubc2t.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما