تاریخ انتشار :شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴
جالب است ۰
رئیس پلیس فتا تهران گفت: هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از شماره‌های شخصی، پیامک ابلاغیه الکترونیکی یا سامانه ثنا، برای مردم ارسال نمی‌کند لذا هموطنان در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، به هیچ عنوان روی لینک ارسال شده، کلیک نکنند.
هشدار پلیس: به هیچ عنوان لینک جعلی سامانه "ثنا" را باز نکنید
به گزارش مردم فردا،سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح روند کلاهبرداری‌هایی که با پیامک جعلی سامانه ثنا روی می‌دهد، اظهار کرد: در چند ماه اخیر شاهد این شگرد بودیم و متأسفانه تعداد زیادی از هموطنان عزیز طعمه این مجرمان سایبری قرار گرفتند اما اقدامات بسیار خوبی توسط پلیس فتا در بازداشت این دسته از مجرمان سایبری صورت گرفت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: در این نوع پرونده‌های کلاهبرداری، بیش از ۴۰ متهم توسط پلیس فتا تهران بزرگ بازداشت شدند که گردش مالی بسیار زیادی نیز داشتند.

وی بیان کرد: اخیراً نیز یک باند چهار نفره از کلاهبرداران پیامک جعلی سامانه ثنا توسط پلیس فتا تهران بزرگ بازداشت شدند؛ متهمان این پرونده برای چند هزار نفر از هموطنان این پیامک جعلی را ارسال کرده بودند.

این مقام انتظامی با اشاره به ضرورت رعایت نکاتی توسط هموطنان برای جلوگیری از افتادن در دام شیادان سایبری، گفت: هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از شماره‌های شخصی، پیامک ابلاغیه الکترونیکی یا سامانه ثنا، برای مردم ارسال نمی‌کند لذا هموطنان در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، به هیچ عنوان روی لینک ارسال شده، کلیک نکنند.

گودرزی با اشاره به مخاطرات موجود در پی کلیک روی لینک‌های جعلی سامانه ثنا، خاطرنشان کرد: در صورت باز کردن آن لینک، یک بدافزار روی گوشی نصب می‌شود که به محتوی پیامک‌ها دسترسی داشته و حریم خصوصی را نقض می‌کند همچنین با باز شدن این لینک جعلی، اطلاعات بانکی نیز توسط مجرمان سایبری اخذ شده و متعاقباً حساب فرد توسط کلاهبرداران خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت متذکر شد: در صورتی که هموطنان ناخواسته روی این لینک‌ها کلیک کردند، به سرعت اینترنت تلفن‌همراه خود را قطع کرده و گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانند زیرا آن بدافزار روی گوشی نصب شده که می‌تواند هم از طریق گوشی برای دیگران پیامک ارسال کند و هم دسترسی به محتوای گوشی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مجرمان سایبری از سایر شیوه‌های کلاهبرداری به این روش جدید کوچ کرده‌اند، گفت: خیر، به هر حال این روش نیز یکی از روش‌های کلاهبرداری آن‌ها است البته خوشبختانه در هفته گذشته با توجه به اطلاع‌رسانی وسیع صورت گرفته توسط پلیس فتا، هموطنان عزیز به توصیه‌های پلیس توجه کرده و شاهد کاهش چشمگیر قربانیان این شگرد بودیم.

مقام انتظامی یادآور شد: شماره تلفن‌ ۰۹۶۳۸۰ (شماره تلفن مرکز فوریت‌های سایبری) به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان عزیز است.
https://mardomefarda.ir/vdch.knkt23nmxftd2.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما