تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۸
جالب است ۰
نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه توافق کردند که به کار برای اعمال تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای روس ادامه دهند.
توافق جانسون و ماکرون بر سر ادامه اعمال تحریم‌ها علیه روسیه
به گزارش مردم فردا،بر اساس بیانیه دولت انگلیس، رهبران دو کشور طی گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند که این تحریم‌ها نهادهایی را شامل شود که از «رویکرد تهاجمی» رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین حمایت مالی می‌کنند.
در این بیانیه آمده است: «نخست‌وزیر انگلیس، رئیس‌جمهور فرانسه را از تحریم‌های جدیدی که امروز علیه روسیه اعمال کرده است، مطلع کرد. جانسون و مکرون توافق کردند که باید با سرعت به کار خود برای هدف قراردادن افراد و نهادهای روسی که از رویکرد تهاجمی پوتین حمایت می‌کنند، ادامه دهند.»
جانسون تأکید کرد که اقدامات پوتین نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود و با اعزام نیرو به شرق اوکراین، توافق‌نامه بوداپست و مینسک را پاره کرد. دو طرف معتقد بودند که «اقدامات روسیه نه تنها حاکمیت اوکراین را تهدید می‌کند بلکه حمله‌ای آشکار به آزادی و دموکراسی است.»
تصمیم روز دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، برای به رسمیت شناختن استقلال «دونتسک» و «لوهانسک» از اوکراین با واکنش شدید آمریکا و اروپا و حتی ترکیه مواجه شده است.
ایالات متحده آمریکا تصمیم پوتین را محکوم و اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن با امضای یک فرمان اجرایی تمامی سرمایه‌گذاری‌ها، تجارت و تامین مالی افراد آمریکایی با آن مناطق را به اشکال مختلف ممنوع می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdcg.t9trak9twpr4a.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین