تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۹
جالب است ۰
وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که مسکو باید ابتدا معاهدات دوستی خود را با دو منطقه دونتسک و لوهانسک اوکراین تصویب کند تا پس از آن بتواند درباره موضوعاتی مانند مرزهای دقیق این سرزمین‌ها بحث کند.
روسیه: برای تعیین مرزهای دقیق دو منطقه جدا شده خیلی زود است
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه دو منطقه جدایی‌طلب در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته و به نگرانی‌های یک جنگ پیش رو دامن زد. انتظار می‌رود پارلمان روسیه امروز معاهدات دوستی با این مناطق را مورد بررسی قرار دهد.
ولادیمیر پوتین شامگاه دوشنبه در سخنانی اعلام کرد، رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است. او گفت اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت‌طلبان تبدیل شده است.
پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه، "لوهانسک" و "دونتسک" را که در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده‌اند، به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد.
به دنبال آن رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه اعزام شوند. براساس گزارش خبرنگار رویترز، بعد از آنکه پوتین رسما این مناطق جدایی‌طلب را به رسمیت شناخت و دستور داد تا نیروهای روس به منظور "حفظ صلح" در آنجا مستقر شوند، تانک‌ها و دیگر ادوات نظامی در شهر دونتسک دیده شده‌اند. طبق این گزارش، دست‌کم پنج تانک بی‌نشان در اطراف دونتسک جابجا می‌شد و دو تانک دیگر هم در بخشی از این شهر دیده شده است.
https://mardomefarda.ir/vdci.ua5ct1a53bc2t.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین