تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۳
جالب است ۰
وزیر دفاع ترکیه گفت: ترکیه به مرزها، استقلال و حاکمیت همه همسایگان خود احترام می‌گذارد، اما به مبارزه خود برای تضمین امنیت مرزها، مردم و کشورمان تا نابودی آخرین تروریست ادامه خواهیم داد.
وزیر دفاع ترکیه: به مرزها، استقلال و حاکمیت همه همسایگان خود احترام می‌گذارد
به گزارش مردم فردا،به نقل از روسیاالیوم، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه پس از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در یک نشست خبری با اشاره به دیدار خود با مقامات بغداد و اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: همه ما بر سر مبارزه با تروریسم و رهایی هر چه سریع‌تر از شر آن توافق داریم.
وی با اشاره به دیدارهای خود با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، نچیروان و مسرور بارزانی رئیس و نخست وزیر اداره اقلیم کردستان عراق، گفت: ترکیه به مرزها، استقلال و حاکمیت همه همسایگان خود احترام می‌گذارد. با این حال به مبارزه خود برای تضمین امنیت مرزها، مردم و کشورمان تا نابودی آخرین تروریست ادامه خواهیم داد.
آکار افزود: ما به آنها (عراق) هم کمک کرده و در اسرع وقت نظم و امنیت را برقرار خواهیم کرد. تلاشمان این است تا با نابودی عناصر تروریستی نظم، آرامش و صلح را به منطقه بیاوریم. در این خصوص با مقامات عراقی همفکر هستیم.
وی با تاکید بر اهمیت کنفرانس امنیتی مونیخ و دیدارهای دوجانبه در حاشیه آن اظهار داشت: در مونیخ این فرصت را داشتیم تا درباره جدی بودن تهدیدات گروههای تروریستی مختلف مانند داعش، «پ.ک.ک» و «ی.پ.گ» و «فتو» گفتگو کنیم.
وزیر دفاع ترکیه با اشاره به حضور تروریست‌ها در شمال سوریه و عراق گفت: تروریست‌ها در سال‌های اخیر به دنبال ایجاد کریدور ترور به ویژه در شمال سوریه بودند که آن را ناکام گذاشتیم.
https://mardomefarda.ir/vdci.ra5ct1apvbc2t.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین