تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۰۰
جالب است ۰
اگرچه سامسونگ در رابطه با قدرت پردازشی و گرافیکی تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ ادعای زیادی را مطرح نکرد اما دیگر انتظار نداشتیم گلکسی S22 مجهز به این تراشه در گیک‌بنچ حتی از آیفون ۱۱ سه سال قبل هم عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد.
گلکسی S22 با اگزینوس 2200 قافیه را حتی به آیفون 11 هم باخت
به گزارش مردم فردا،سری گلکسی S22 در حال حاضر برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارند و طبق خبرهای منتشر شده، به نظر می‌رسد باید تا فصل بهار برای عرضه‌ی رسمی آن‌ها منتظر بمانیم. در این بین بسیاری از کاربران خیلی سریع‌تر از انتظار مدل‌های مختلف این سری را پیش‌خرید کردند اما برخی دیگر منتظر بررسی‌های اولیه هستند تا مطمئن شوند این گوشی‌ها ارزش خرید دارند.

نتایج بنچمارک‌های مختلف هم دقیقا بخشی از این بررسی‌های اولیه به حساب می‌آید که کاربران را از قدرت سخت‌افزاری (پردازشی و گرافیکی) محصولی که قرار است مبلغ زیادی را برای خرید آن هزینه کنند آگاه می‌سازد. از آن جایی که بنچمارک گوشی‌های مختلف با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ منتشر شد، برای بسیاری از کاربران اهمیت ندارد گلکسی S22 مجهز به این تراشه چه امتیازی را در بنچمارک‌ها کسب کرد. اما مدل مجهز به اگزینوس ۲۲۰۰ که قرار است در بازارهای بیشتری هم در دسترس قرار بگیرد بیشتر در مرکز توجه قرار دارد. اما پرسش اینجاست که آیا این تراشه می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟

بنچمارک منتشر شده از این تراشه چیز امیدوارکننده‌ای را نشان نمی‌دهد که هیچ، بلکه تا حدودی هم با دیدن نتایج ناامید شدیم. اگرچه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هم در بخش تک هسته‌ای خیلی عملکرد خوبی ندارد اما در بخش چند هسته‌ای و همچنین گرافیکی، فوق‌العاده قدرتمند است. جالب است بدانید در زمینه‌ی گرافیک، حتی پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای سفارشی اپل که در A15 بکار گرفته شده هم نمی‌تواند به خوبی گرافیک اسنپدراگون ۸ نسل ۱ باشد. بنابراین کوالکام موفق شد در مجموع یک محصول ارزشمندتر و قدرتمندتر را به نسبت نسل قبل راهی بازار کند.

از این بابت که اگزینوس ۲۲۰۰ مثل همیشه از همتای خود از کوالکام ضعیف‌تر خواهد بود باخبر بودیم. بنچمارک‌های زیادی در این رابطه منتشر شد چرا که بسیاری از کاربران مشتاق بودند ببینند این تراشه‌ها در سری گلکسی S22 تا چه اندازه در برابر رقبای اصلی خود یعنی سری آیفون ۱۳ می‌توانند خودی نشان دهند که البته در نهایت متوجه شدیم آیفون ۱۳ پرو مکس در پردازش خام، چند نسل از نماینده‌های سامسونگ جلوتر است. اما مدل‌های مجهز به اگزینوس ۲۲۰۰ گلکسی S22 در ضعیف بودن پا را فراتر گذاشته و در گیک‌بنچ حتی از A13 بکار رفته در نماینده‌های سال ۲۰۱۹ اپل یعنی سری آیفون ۱۱ هم ضعیف‌تر ظاهر شدند.

اگزینوس ۲۲۰۰ پردازنده‌ای پرحاشیه‌تر از تمام پردازنده‌های اگزینوس چند سال اخیر بود. در حالی که انتظار می‌رفت با همکاری AMD بالاخره سامسونگ بتواند از رقبای خود در این زمینه بهتر ظاهر شود و حتی بسیاری از کاربران گمان می‌کردند قدرت پردازش گرافیکی در سطح کنسول‌ها قرار است به‌زودی به گوشی‌های هوشمند بیاید، اما در نهایت دیدیم که هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

در ابتدا پیش‌بینی می‌شد اگزینوس ۲۲۰۰ در گلکسی زد فولد ۳ بکار گرفته شود که اینطور نشد. بعدا سامسونگ رویداد معرفی از این تراشه را در یک تیزر، ژانویه‌ی ۲۰۲۲ اعلام کرد. یعنی حدودا چندین هفته قبل از رونمایی رسمی پرچم‌داران جدید شرکت. که باز هم این اتفاق رخ نداد تا بدین ترتیب کاربران درست یک ماه قبل از رونمایی کهکشانی‌های سری S22، به این فکر کنند که احتمالا پروژه‌ی تولید اگزینوس ۲۲۰۰ کنسل شده است.

اما در نهایت با این حرف سامسونگ که برخی از گوشی‌های سری گلکسی S22 به این تراشه مجهز می‌شوند، مطمئن شدیم اگزینوس ۲۲۰۰ در راه است اما شاید عرضه‌ی گوشی‌ها اندکی طول بکشد که همینطور هم شد. نکته‌ی مهم اما اینجاست که سامسونگ در رابطه با توانایی‌های این گوشی خیلی زیاد ادعا نکرد در حالی که انتظار می‌رفت این اتفاق رخ دهد. همین موضوع سبب شد بسیاری‌ها متوجه این شوند که اگزینوس ۲۲۰۰ قرار نیست آن چیزی باشد که منتظرش بودند.

البته در تصویر بالا، فقط عملکرد پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ را در بخش تک و چند هسته‌ای شاهد بودیم اما در بنچمارک زیر، عملکرد گرافیکی آن هم مورد بررسی قرار گرفت که همانطور که می‌بینید، در حالی که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ توانست امتیازی نزدیک به گرافیک ۵ هسته‌ای سفارشی A15 کسب کند، اگزینوس ۲۲۰۰ به‌سختی خود را به A13 حدودا ۳ سال قبل رساند که این اصلا برای یک تراشه‌ی پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ قابل قبول نیست. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت مثل همیشه، بهترین تجربه را از سری گلکسی S22، کاربرانی خواهند داشت که نسخه‌ی اسنپدراگون آن را خریداری می‌کنند.

البته فراموش نکنید در دنیای واقعی، تجربه‌ای که از گلکسی S22 با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ خواهید داشت بسیار عالی و بهتر از نسل قبل خواهد بود. در واقع نباید یک گوشی از اندروید را با iOS مقایسه کرد چرا که دو پلتفرم دو دنیای کاملا متفاوتی دارند. در نهایت هم پرچم‌داران هر اکوسیستم قادر است به بهترین شکل ممکن تمام نیازهای کاربران را برطرف کند. مهم‌تر اینکه سامسونگ می‌تواند عملکرد پردازنده‌ی خود را با عرضه‌ی آپدیت‌های مختلف بهینه‌تر هم کند.
https://mardomefarda.ir/vdca.wnyk49neu5k14.html
منبع : مجله دیجی کالا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما