تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۳
جالب است ۰
جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به نقض مکرر آتش بس و حمله به مواضع مرزی خود متهم کرد.
تنش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به جای باریک رسید
به گزارش مردم فردا،وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شنبه شب به وقت تهران نیروهای ارمنستان را به تیراندازی به سمت مواضع خود متهم کرد.
به نوشته خبرگزاری «آذرتاج» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در ۱۹ فوریه (شنبه ۳۰ بهمن) در ساعت ۱۵:۴۰ به وقت محلی نیروهای ارمنستان بدون هیچ دلیلی، با استفاده از سلاح‌های سبک به سمت مواضع ارتش آذربایجان در منطقه "خوجاوند" شلیک کردند.»
این وزارتخانه افزود که در نتیجه اقدامات تلافی جویانه یگان‌های ارتش آذربایجان، طرف ارمنستانی تیراندازی را متوقف کرد.
این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان نیز از تیراندازی روز جمعه نیروهای جمهوری آذربایجان به منطقه «مارتونی» در قره باغ و منازل این روستا خبر داد. وزارت دفاع ارمنستان از جمهوری آذربایجان خواست تا از انتشار اطلاعات نادرست درباره وضعیتی که به هیچ وجه به ثبات مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک نمی‌کند، خودداری کند.
در حالیکه نخست وزیر ارمنستان اخیرا از آمادگی ایروان برای تداوم مذاکره با جمهوری آذربایجان و امضای معاهده صلح با این کشور خبر داده، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با حضور در منطقه «آغدام» در قره باغ کوهستانی گفت، به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم و اینک «قره باغ» متعلق جمهوری آذربایجان است.
 «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در سفر تازه خود به «آغدام» در قره باغ گفت: «البته باید بین ارمنستان و آذربایجان توافقنامه صلح امضا شود، این توافقنامه باید بر اساس موازین و اصول حقوقی بین‌المللی و به شرط پذیرش متقابل تمامیت ارضی دو کشور امضا شود. اما مردم آذربایجان هرگز این جنایت را فراموش نخواهند کرد.»
وی گفت: «ما در سرزمین خود هستیم. ما به آن دیار بازگشته‌ایم، به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم. ما در این سرزمین‌ها محکم ایستاده‌ایم و اینجا زندگی خواهیم کرد.اینک قره باغ در آذربایجان است.»
باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.
https://mardomefarda.ir/vdcc.4q0a2bqimla82.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین