تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸
جالب است ۰
وزیر خارجه هند در دیدار با امیرعبداللهیان از آمادگی کشورش برای گشایش خط اعتباری به منظور همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
آمادگی هند برای گسترش همکاری‌ها با ایران
به گزارش مردم فردا،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ حضور دارد، دیشب (جمعه) ۲۹ بهمن ماه با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند در این دیدار در مورد توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین فارغ از تحولات در وین توافق کردند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گسترده برای توسعه و گسترش همه جانبه روابط بین تهران و دهلی نو، بر آمادگی ایران برای اجرایی کردن پروژه‌های توافق شده بین دو کشور تأکید کرد. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از بهبود وزیر امور خارجه هند که به کرونا مبتلا شده بود، به برنامه ریزی برای سفر خود به دهلی نو در اولین فرصت اشاره و ابراز امیدواری کرد تا در این سفر توافقات خوبی برای توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط دوجانبه و مشورت و رایزنی در خصوص برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای انجام شود.

قرار بود چندی پیش امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کند که به دلیل ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا این سفر به تعویق افتاد و در همان زمان هم سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگار فارس گفت که این سفر در دستورکار قرار دارد و انجام خواهد شد.

*  آمادگی هند برای گشایش خط اعتباری برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با اشاره به تأکید کشورش بر توسعه همکاری‌ها با یران در سه حوزه نفت، صنعتی، کشاورزی و تجاری، بر آمادگی هند برای گشایش خط اعتباری برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.
وزرای امور خارجه ایران و هند همچنین در این دیدار ضمن گفت‌وگو در خصوص آخرین وضعیت افغانستان، بر دیدگاه مشترک و نزدیک دو کشور در مورد ضرورت تشکیل دولت‌ فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها سیاسی و اقوام در افغانستان تأکید کردند.
حسین امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با رئیس جمهور اسلوونی، دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه بوسنی، قطر، آلمان، هلند و بلژیک نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ از دیروز جمعه به مدت سه روز در شهر مونیخ در حال برگزاری است. حسین امیرعبداللهیان بدین منظور دیروز (جمعه) وارد مونیخ شد.
https://mardomefarda.ir/vdci.ya5ct1ar5bc2t.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما