تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۹
جالب است ۰
معاون رئیس جمهوری آمریکا با دبیرکل ناتو و رهبران سه کشور حوزه بالتیک دیدار کرده و گفت، روسیه باید نشان دهد که آماده دیپلماسی است. با این حال او به مسکو نسبت به تبعاتی که در صورت حمله به اوکراین با آنها مواجه می‌شود، هشدار داد.
هریس: روسیه باید نشان دهد درباره دیپلماسی جدی است
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا که برای نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده، با ستودن "اتحاد" ناتو گفت "حمله به یکی، حمله به همه ماست و ایالات متحده و متحدانش آماده هستند که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تصمیم گرفت که به اوکراین حمله کند، پاسخ دهند."

هریس گفت: ما درک می‌کنیم و آشکار گفته‌ایم که از دیپلماسی استقبال می‌کنیم. در این لحظه بار مسوولیت به دوش روسیه است تا نشان بدهد که تا چه حد در این رابطه جدی است.

به نظر می‌رسد هدف از اظهارات معاون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این بوده باشد که پیامی به پوتین فرستاده شود که اراده بلوک ۳۰ عضوی ناتو برای پس زدن تهاجم ادعایی روسیه را نشان دهد. پوتین به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت که غرب همواره بهانه‌ای برای اعمال تحریم علیه کشورش می‌یابد.

همچنین رهبران لتونی، لیتوانی و استونی گفتند که نمایش اتحاد، گفت‌وگو در میان متحدان، تحریم‌های سنگین و تقویت جبهه شرقی ناتو همچنان تنها گزینه‌ها برای ایجاد بازدارندگی مقابل روسیه هستند.

گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهوری لیتوانی گفت: امروز شبح جنگ بر سر اروپا سایه افکنده است و متاسفانه ما باید به آن اذعان داشته باشیم. ما احتمال درگیری نظامی در اوکراین را می‌بینیم. من خواستار حضور دائم نیروهای آمریکایی در کشورم هستم و تنها راه متوقف کردن روسیه ایجاد بازدارندگی است.

در جریان سفر سه روزه به کنفرانس امنیتی مونیخ، کامالا هریس همچنین امروز شنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و دیگر رهبران جهان دیدار می‌کند.

این مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به اینکه آیا ایالات متحده نگران نیست که زلنسکی برای نشست به مونیخ سفر کند، گفت: خیر. این واقعا خواسته خودش است. واقعا خود اوست که باید تصمیم بگیرد که کجا باید باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcg.39trak9xwpr4a.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین