تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۷
جالب است ۰
سخنگوی کرملین در صحبت‌های خود به انتقاد از سیاست‌های غرب در خصوص بحران اوکراین پرداخت و گفت رابطه این کشور با آمریکا در سطح بسیار ضعیفی است.
مسکو: ارتباط روسیه و آمریکا در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد
به گزارش مردم فردا،دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که روابط روسیه و آمریکا در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

سخنگوی کرملین گفت شاید بتوان به این جنبه مثبت اشاره کرد که همچنان کانال‌هایی برای گفتگو بین دو کشور وجود دارد، چرا که در گذشته دو کشور هیچ تماسی با یکدیگر نداشته اند. اما ارتباط واشنگتن و مسکو در سطح بسیار بسیار پایینی است و تقریبا می‌توان گفت رابطه‌ای وجود ندارد.

در مورد تضمین‌های امنیتی برای بدترین‌ها آماده ایم
پسکوف در خصوص تضمین‌های امنیتی غرب گفت روسیه برای بدترین شرایط آماده می‌شود.

وی در این خصوص گفت: «از نظر مسائل امنیتی، آمریکایی‌ها نگرانی‌های ما را نادیده می‌گیرند، منظورم پیشنهادنامه تضمین‌های امنیتی ناتو است؛ بنابراین در این زمینه خوش‌بینی وجود ندارد. اما همچنان امیدواریم. به عنوان افرادی منطقی، ما برای بدترین‌ها آماده می‌شویم و به بهترین‌ها امیدواریم».

حاضر به طولانی شدن مذاکرات نیستیم
به گفته این مقام، مسکو حاضر نیست گفتگو با آمریکا در مورد امنیت راهبردی به درازا بکشد چرا که این مسئله برای روسیه تهدید به حساب می‌آید و امنیت این کشور را تهدید می‌کند. وی در این خصوص گفت: «رئیس جمهور پوتین بار‌ها گفته است ما حاضر نیستیم این گفتگو‌ها به مذاکرات چندین ساله تبدیل شود چرا که به موازات اقدامات ناتو و فرستادن تسلیحات به اوکراین انجام خواهد شد».

پاسخ مستقیمی به طرحنامه امنیتی داده نشده است
سخنگوی کرملین می‌گوید غرب پاسخ مستقیمی به پیشنهادات روسیه برای کاهش تنش‌ها در منطقه نداده است؛ چرا که غرب ترجیح می‌دهد بر موضوعات ثانویه تمرکز کند.

مسکو طرحنامه امنیتی خود را اواخر سال گذشته میلادی به ناتو داد. این طرحنامه که برای کاهش تنش‌ها در اوکراین فراهم شده است، روسیه از ناتو خواسته تا از استقرار موشک‌های خود در نزدیکی مرز روسیه خودداری کند. همچنین مسکو خواستار عدم توسعه ناتو به سمت شرق شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcc.xq0a2bqsela82.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین