تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۰۰
جالب است ۰
به نقل از alalam، دانشمندان بین المللی، با استفاده از دستگاه‌های دورسنجش، تمدن مایا را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که آثار این تمدن ساختار‌های بسیار پیچیده‌ای دارد که تأیید می‌کند این تمدن به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است. طبق تحقیقات گذشته دانشمندان، مردم مایا کشاورزی نمی‌دانستند و به طور بی رویه از منابع طبیعی استفاده می‌کردند به همین علت با افزایش جمعیت این تمدن نابود شد.
کشف تمدن مایا با استفاده از پهبادهای دور سنج
سازه‌های کشاورزی بسیار پیشرفته
به گفته وب سایت دانشگاه براون، دانشمندان با استفاده از پهپاد‌ها و حسگر‌های از راه دور (lidar) برای بررسی منطقه کوچکی در دشت غربی مایاها، واقع در مرز فعلی بین مکزیک و گواتمالا،  اشیاء متفاوتی را پیدا کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که بین سال‌های ۳۵۰ تا ۹۰۰ پس از میلاد، پادشاهی مایا در رفاه زیادی زندگی می‌کرد و کمبود مواد غذایی نداشت، علاوه بر این رونق دائمی حتی باعث پیشرفت در زمینه فناوری پیشرفته شده بود. اگرچه سکونتگاه‌های مایا هنوز برای دانشمندان نامفهوم و اسرارآمیز است، اما در برخی از مکان‌هایی که مورد تحقیق قرار گرفته، بسیاری از اسرار این تمدن در زیر درختان انبوه پنهان شده است.به همین علت محققان در پی دریافت اطلاعات جدید از این تمدن با کمک حسگرها هستند.

 


براساس گزارش‌ها، دانشمندان  یک زمین مستطیل شکل را برای بررسی منطقه‌ای انتخاب کردند که در آن سه پادشاهی متعلق به تمدن مایا (Ydras Negras"، "La Mar" و "Sak Ji) در یک منطقه نزدیک وجود داشتند. اگرچه بسیاری از خصوصیات پادشاهی این تمدن با یکدیگر متفاوت بود، اما سه پادشاهی کشاورزی را بسیار توسعه دادند و منابع غذایی فراوانی را  برای مردم فراهم کردند. این مطالعه نشان داد که مردم مایا از طریق روش تهیه و ذخیره محصولات تفکر استراتژیک داشتند.  گفتنی است که کانال های آبیاری وسیع، تراس ها و سدها در سراسر تمدن مایاها ساخته شده و محصول اصلی ذرت بود.
https://mardomefarda.ir/vdcgry9t4ak9z.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما