تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲
جالب است ۰
وزارت خارجه کره شمالی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقدامات آمریکا و ناتو در شرق اروپا تهدیدی برای امنیت روسیه است در حالی که واشنگتن اقدامات خود را با "شایعات هیجانی " در مورد تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین توجیه می‌کند.
واکنش کره شمالی به تنش ها در اوکراین
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری "تاس"، وزارت خارجه کره شمالی افزود: آمریکا به تدریج با استقرار سامانه‌های دفاع موشکی در مناطق اروپای شرقی و نشان دادن قدرت نظامی ناتو در مناطق نزدیک مرز روسیه، تهدید نظامی خود علیه مسکو را تشدید می‌کند و در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به طور مداوم به گسترش ناتو به سمت شرق ادامه داده است. 
کره شمالی در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرد: آمریکا اخیراً شایعات هیجانی در خصوص"تهاجم به اوکراین" از سوی روسیه را مطرح کرده و به سرعت برای اعزام هزاران نیروی نظامی به مناطق اروپای شرقی اقدام کرده است. هدف واقعی از این اقدامات تشدید گام به گام تنش نظامی در اطراف اوکراین و یافتن بهانه‌ای برای توجیه استقرار تسلیحات نظامی این کشور با هدف مهار روسیه است. 
کره شمالی با اشاره به ناتو به عنوان یک نهاد محصول دوره جنگ سرد ادامه داد:  این نهاد نظامی با اهداف تهاجم و سلطه هدایت می‌شود و هدف از ادامه حیات و گسترش آن بدون تردید مهار و سرکوب نظامی روسیه است. روسیه مصمم به دفاع از منافع و امنیت خود است. 
کرملین رویکرد تنش زایی بالای آمریکا در مورد مناقشه اوکراین را محکوم کرده است. طبق اعلام کرملین، پوتین به بایدن گفته است که واشنگتن به نگرانی‌های اصلی روسیه توجهی نداشته و مسکو پاسخی در مورد موضوعات مهمی چون توسعه ناتو و اعزام نیروهای تهاجمی به اوکراین دریافت نکرده است.
واشنگتن و متحدانش مدعی‌اند که تقویت قوای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، به مثابه حمله قریب‌الوقوع مسکو به کی‌یف است.
پوتین این ادعای غرب را محکوم کرده و آن را گمانه زنی‌های تحریک آمیز خوانده است که می‌تواند به درگیری در اوکراین منجر شود.
رفتار غرب و آمریکا در قبال بحران اوکراین به گونه‌ای است که باعث شده مردم این کشور تحت تاثیر این رفتارهای تبلیغاتی و روانی، احساس ترس کنند.
روابط میان مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.
https://mardomefarda.ir/vdcf.edjiw6dxmgiaw.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین