تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
جالب است ۰
«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه که سکوتش در مورد اعلام رسمی نامزدی در انتخابات ۲۰۲۲ این کشور تردیدهایی را ایجاد کرده، اعلام کرد: این کار را در زمان مقتضی انجام می‌دهد.
مکرون نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را به «وقت مقتضی» موکول کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل ازخبرگزاری فرانسه، مکرون در تازه‌ترین اظهارنظر عنوان کرد که فعلا تصمیمات بسیار مهمی برای فرانسه در حال اتخاذ است و رسمی کردن تصمیمش برای حضور در انتخابات را به «زمان مقتضی» موکول کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «اوئست فرانس» که پرسید آیا این اعلام رسمی در ماه مارس (اسفند/ فروردین) صورت خواهد گرفت، خندید و گفت: هیچ چیز در این باره نمی گویم.

این در حالی است که سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هفته ها پیش مکرون را به اعلام رسمی نامزدی در انتخابات فراخوانده اند و وی را متهم می کنند که با تاخیر در اعلام این خبر او کارزار انتخاباتی خود را با هزینه دولت به پیش می برد.

مکرون در مصاحبه با روزنامه فرانسوی گفته است: من طرح های زیادی برای کشور و اروپا دارم. همواره نیز برای انجام آن (اعلام نامزدی) تمایل دارم. فعالیت رسمی کارزار انتخاباتی از ابتدای ماه مارس (اسفند) آغاز خواهد شد. ما اکنون در مرحله پیش از کارزار هستیم.

وی افزود: کاملا مشروع و حتی مطلوب است که همه نامزدها با در نظر داشتن بالاترین حد کثرت‌گرایی، بتوانند خود را به فرانسویان معرفی کرده و طرح های خود را ارائه کنند.

مکرون تاکید کرد: اما فردی که مسئولیت کشور را دارد باید مسئولیت پذیر باشد و نامزدی را در زمان مناسب اعلام کند.

وی افزود: من در حال حاضر تصمیمات مهمی برای ملت دارم. تا چند روز دیگر در اوج همه گیری کرونا هستیم و موقعیت بین المللی نیز پرتنش و پرخطر است... وظیفه من تمرکز بر این وظایف است.

اولین دور انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۲ فرانسه در۱۰ آوریل ۲۰۲۲میلادی  (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. دومین دور انتخابات بین دو نامزد برتر نیز در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

آخرین نظرسنجی ها نیز از از صدرنشینی امانوئل مکرون در فهرست نامزدها و اختلاف قابل توجه او با دو رقیب راستگرا و اروپا ستیزش والری پکرس و مارین لو پن حکایت دارد.
https://mardomefarda.ir/vdch.6nxt23nw-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین