تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۰۰
جالب است ۰
شبکه دبی الریاضیة از تصویب قانون استفاده از 5 بازیکن خارجی و یک آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا 2023 خبر داد.
قانون 5+1 بازیکن خارجی در لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش مردم فردا،کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد انجام تغییرات زیادی را در برگزاری لیگ قهرمانان آسیا 2023 دارد. جدا از تقویم بازی ها و اینکه قرار است این رقابت ها همچون لیگ قهرمانان اروپا طی دو سال میلادی برگزار شود، بحث تغییر قانون استفاده از بازیکنان خارجی نیز دیگر گزینه روی میز مسئولین برگزار کننده این مسابقات است.
طبق اعلام شبکه دبی الریاضیة، AFC قصد دارد در لیگ قهرمانان آسیا 2023، قانون استفاده از 3 + 1 بازیکن خارجی را تغییر دهد. بدین شکل که هر تیم بنا بر قوانین داخلی کشور خود، بتواند نام تمامی بازیکنان خارجی را در لیست آسیایی به ثبت برساند ولی روز برگزاری مسابقه، تنها حق استفاده از 5 بازیکن خارجی و یک آسیایی را در ترکیب تیمش داشته باشد.
این قانون برای تیم های عربستانی بسیار ایده آل محسوب می شود چرا که در حال حاضر تیم های سعودی از 7 بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده می کنند و سازمان لیگ این کشور قصد دارد این تعداد را در فصل بعدی لیگ حرفه ای عربستان به عدد 8 برساند.
تغییر دیگر بزرگ نیز آغاز این تورنمنت از فصل پاییز بوده و قرار است لیگ قهرمانان آسیا 2023 در بهار سال 2024 به پایان برسد و در واقع این پیکارها در خلال فصل 2023-2024 برگزار شود.
https://mardomefarda.ir/vdcf.cdmiw6d1jgiaw.html
منبع : ورزش 3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما