تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۶
جالب است ۰
«ایگور مارگولوف» معاون وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه در مراسم جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسکو گفت: روابط چند وجهی و دوستانه دو کشور در ابعاد مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی روز به روز در حال افزایش است.
مقام روس: روابط مسکو - تهران روز به روز در حال افزایش است
به گزارش مردم فردا،مارگولوف در این مراسم که جمعه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به سه دور مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه در هفته‌ها و ماه‌های اخیر و همچنین دیدار اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین اظهار امیدواری کرد که نتایج مذاکرات دو رئیس جمهور به تقویت روابط تهران - مسکو در حوزه‌های مختلف بیانجامد.  

وی افزود: وزیران خارجه ایران و روسیه دائم در تماس هستند و در باره مسائل منطقه‌ای و جهانی تبادل نظر دارند. همکاری‌های پارلمانی دو کشور نیز قابل توجه است.  

این مقام روس یکی از اولویت‌های دو کشور را گسترش همکاری‌های تجاری دانست و گفت به رغم تحریم‌ها و همه گیری کرونا، تبادلات تجاری دو طرف در سال ۲۰۲۱ به بیش از چهار میلیارد دلار رسید.  

وی تصریح کرد، ما در زمینه‌های انرژی و حمل نقل طرح‌هایی مهمی داریم.

این دیپلمات روس افزود: قراداد موقت تجاری ایران و اوراسیا در حال تبدیل شدن به قرارداد تمام عیار و دائم است و دو طرف از منافع بسیار زیاد آن بهره‌مند خواهند شد.  

مارگولوف گفت: پایه‌های حقوقی میان دو کشور در حال تکامل و موافقتنامه فرهنگی نیز در حال شکل‌گیری است تا روابط ایران و روسیه در زمینه‌های فرهنگی و هنری به سطح مناسبی ارتقا یابد.  

معاون وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه در مورد سند راهبردی درازمدت تهران و مسکو که در حال تهیه است گفت، این سندی بسیار مهم برای دو کشور خواهد بود که می‌تواند میزان روابط دو جانیه را در حوزه‌های مختلف به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش دهد. 

این مقام روس گفت، دو کشور همچنین در زمینه‌های امنیت منطقه‌ای از جمله افغانستان سوریه، خزر و قفقاز تعاملات بسیار نزدیکی دارند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.metfuqehysfzu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین