تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰
جالب است ۰
نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که ولی نعیمی، معاون و وزیرمختار این نمایندگی به‌جای نصیراحمد فایق، سرپرستی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل را به عهده گرفته است.
جنجال بر سر کرسی افغانستان در سازمان ملل
به گزارش مردم فردا،پس از استعفای «غلام‌محمد اسحق‌زی» از کرسی ‌دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد و جایگزینی نصیراحمد فایق، این نمایندگی اعلام کرد که پس از این «محمدولی نعیمی» به عنوان سرپرست در این سمت کار خواهد کرد.

در اطلاعیه‌ای این دفتر روز چهارشنبه، ۲۰ بهمن، منتشر کرده، آمده است که معرفی‌نامه محمدولی نعیمی به عنوان سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، از سوی محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه حکومت غنی به دفتر سرمنشی سازمان ملل متحد فرستاده شده است.

به گفته دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، محمدولی نعیمی، وزیر مختار و معاون این نمایندگی به‌صورت رسمی مسوولیت سرپرستی این سمت را به عهده گرفته است.

در همین حال، این دفتر تغییرات جدید را مطابق معیارهای اداری سازمان ملل متحد عنوان کرده و اظهارات و گمانه زنی‌های اخیر در مورد جنجال‌ها بر سر کرسی این نمایندگی تبصره‌های بی‌مورد خوانده است.

در این اطلاعیه آمده است: «پرداختن به حاشیه‌ها و تبصره‌های بی‌مورد و غیرمسوولانه و اتهامات در مورد جعل مهر نمایندگی از سوی رسانه‌ها و صفحات اجتماعی آب ریختن به آسیاب دشمن است.»

پس از استعفای غلام‌محمد اسحق‌زی، نماینده‌ پیشین افغانستان در سازمان ملل متحد، خبرهای در مورد جنجال بر سر کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد بالا گرفت و شماری از مردم گفتند که مهر این نمایندگی جعل شده است.

گفتنی است که فایق نیز پیشتر با نشر توییتی، این تلاش‌ها برای کنار زدنش از این موضع را توطئه خوانده بود‌.
https://mardomefarda.ir/vdcg.z9wrak9ywpr4a.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین