تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۳
جالب است ۰
بوریس جانسون که برای بقای سیاسی خود می‌جنگد در تلاش برای جلب نظر برخی از قانونگذاران حزبش که از وقوع یک سری رسوایی‌های مرتبط با او خشمگین بودند، اقدام به تغیر برخی از وزرای دولت خود کرد.
تغییرات نخست وزیر انگلیس در تیمش برای نجات خود
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس متعهد شده بود یک شروع مجدد را در  نخست‌وزیری خود رقم زده تا ورق را در قبال جدی‌ترین بحران بروز یافته در دوره نخست وزیری‌اش برگرداند؛ بحرانی که تبعات یک سری رسوایی‌ها از جمله رسوایی برپایی مهمانی‌هایی با صرف مشروب در زمان اجرای محدودیتهای مربوط به مقابله با همه گیری کووید-19 هستند.

 با این حال تغییرات جدید اعمال شده توسط او شامل هیچ یک از سمت‌های ارشد کابینه نمی‌شود.

جانسون پس از انتصاب افرادی جدید در تیم خود در دفتر نخست وزیری، سپس تیم عملیاتی "ناظمهای پارلمانی" خود را تغییر داد؛ تیمی متشکل از قانونگذارانی که نظم و انضباط را در حزب حاکم محافظه کار اعمال می‌کنند تا مطمئن شوند قانونگذاران از سیاست‌های دولت حمایت می‌کنند.

مارک اسپنسر، که رئیس ناظمهای پارلمانی بود، با کریس هیتون هریس، قانونگذار و یکی از متحدان نزدیک جانسون که در طول مناقشه گزارش‌های مربوط به مهمانی‌های همراه با شکستن قوانین قرنطینه اجباری در دفتر نخست وزیری برای جلب حمایت قانون‌گذاران تلاش می‌کرد، جایگزین شد.

اسپنسر تبدیل به رهبر مجلس سفلای پارلمان انگلیس یعنی مجلس عوام شده و در این سمت جانشین جیکوب ریس ماگ، که به نوبه خود در سمت وزیر فرصتهای بریگزیت و کارآمدی دولتی قرار گرفت، شد.

یک سخنگو به خبرنگاران گفت: این رخداد موضوعش ایجاد تغییراتی هم در عملکرد دفتر نخست وزیری و هم تغییراتی برای تقویت رابطه بین کابینه، مجلس و دفتر نخست وزیری بوده و فکر می‌کنم این چیزی است که ما به دنبال ارائه آن هستیم.

او انتصاب ریس ‌ماگ را در راستای "پیشبرد تغییراتی قابل اجرا در مقطع فعلی آن هم پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا  و در راستای اجرای دستور کار پسابرگزیت" دانست.

جانسون هفته گذشته به قانونگذاران حزب خود قول داد که فعالیت دفتر نخست وزیری خود را یک تکان اساسی خواهد داد و در همین راستا چهار تن از نزدیکترین دستیاران او روز پنجشنبه استعفا دادند.

اندرو گریفیث، یک قانونگذار، به عنوان رئیس بخش سیاستگذاری جانسون منصوب شد و استفان بارکلی، مسئول دفتر کابینه، رئیس  دفتر جدید وی شد. او همچنین یک همکار سابق خود به نام گوتو هری را به عنوان مدیر جدید ارتباطات خود منصوب کرده است.

چندین قانونگذار محافظه کار و همچنین رهبران اپوزیسیون خواستار استعفای جانسون شده‌اند. اپوزیسیون او را به گمراه کردن پارلمان متهم کرده‌اند در حالی که او این اتهامی را رد کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdci.3apct1avybc2t.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین