تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲
جالب است ۰
مراسم خداحافظی صلاح زواوی، سفیر پیشین فلسطین در تهران و مقدم‌السفرای هیئت‌های سیاسی در ایران با حضور جمعی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران و همچنین برخی سفرای کشورهای خارجی در تهران برگزار شد.
برگزاری مراسم خداحافظی سفیر پیشین فلسطین در تهران
به گزارش مردم فردا،مراسم خداحافظی صلاح زواوی، سفیر پیشین فلسطین در تهران و مقدم‌السفرای هیئت‌های سیاسی در ایران با حضور علی‌اکبر صالحی وزیر پیشین وزارت امور خارجه، نماینده وزیر ‌امور خارجه، جمعی از مسئولان فرهنگی و سیاسی، تعدادی از سفرای کشور های عربی و اسلامی و همچنین سفیر سازمان ملل متحد در تهران در مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد.

این مراسم به جهت قدردانی و خداحافظی از صلاح زواوی سفیر فلسطین به دلیل حضور طولانی مدت در سمت سفیری در ایران که بعد از چهار دهه مأموریت بطور رسمی پایان یافت به میزبانی انجمن‌های دوستی ایران و عرب و ایران و هند برگزار شد.

در این مراسم، احمد قربانف سفیر ترکمنستان که به عنوان با سابقه‌ترین سفیر کشورهای خارجی در تهران، به عنوان مقدم‌السفرای ایران شناخته می‌شود، طی صحبتی کوتاه گفت: از رئیس انجمن دوستی ایران و هند به خاطر برگزاری این مراسم سپاسگزارم و عنوان می‌کنم که من طی این چند سالی که ایران هستم، از تجارب و راهنمای های آقای زواوی بسیار آموخته و بهره مند شده‌ام و از این بابت از ایشان کمال تشکر را دارم.

صلاح زواوی نیز درباره برخی خاطرات خوب و تجاربی که در ایران به دست آورده، صحبت و آرزو کرد که روابط دو کشور همچنان پایدار بماند.

رضا سیدان رئیس انجمن دوستی ایران و هند نیز با اشاره به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی زواوی، اظهار کرد: سفیر فلسطین جزو معدود سفرایی بوده‌ که با همه گروه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ارتباط صمیمانه‌ای داشته است.

علی‌اکبر صالحی وزیر پیشین وزارت امور خارجه نیز در مورد عملکرد مثبت زواوی طی سال‌های حضور در سفارت فلسطین در تهران سخنانی را مطرح کرد.

بعد از سخنرانی سخنرانان، افراد حاضر در مراسم خداحافظی صلاح زواوی، به محوطه بیرونی محل برگزاری مراسم رفتند و کیک صلح و دوستی توسط صلاح زواوی مقدم‌السفرای هیئت‌های سیاسی در ایران، صالحی، سیدان و احمد قربانف سفیر ترکمنستان به عنوان مقدم‌السفرای جدید بریده شد.

به گزارش مردم فردا به نقل از  ایسنا، ماه گذشته ماموریت صلاح الزواوی دومین سفیر فلسطین در تهران است که به دلیل حضور طولانی مدت در سمت سفیری در ایران، پس از ۴ دهه به پایان رسید و سلام الزواوی دختر وی به عنوان سفیر جدید فلسطین برای ماموریت در تهران انتخاب و معرفی شد.
https://mardomefarda.ir/vdcf.ydmiw6dc0giaw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما