تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷
جالب است ۰
هشتمین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی به همراه، «بی‌رویا» اثر آرین وزیردفتری میزبان اهالی رسانه خواهد بود.
در هشتمین روز جشنواره فجر چه فیلم هایی اکران می شوند؟
به گزارش مردم فردا،در هشتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت‌هاست از آن به عنوان خانه جشنواره یاد می‌شود، ‌اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیلم فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی در ساعت ۱۳ و بی‌رویا آرین وزیردفتری در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست.
جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ با عوامل و دست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰در برج میلاد برگزار می شود.

بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی با فیلمنامه فرهاد توحیدی و مهدی ترابیگی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. شعیبی پیش از این در جشنواره فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای فیلم دارکوب و دهلیز و برنده بهترین فیلم اول برای دهلیز شده است.
مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، چهره‌پرداز: فاطمه کمالی، زهرا کمالی، طراح صحنه: کیوان مقدم، تدوین: عطا مهراد، صدابردار: عباس رستگارپور، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست از جمله عوامل پشت صحنه این فیلم هستند.
مسعود سخاوت‌دوست در این دوره جشنواره با ساخت موسیقی چهار اثر بدون قرار قبلی، برف آخر، ضد و موقعیت مهدی حضور دارد. علاوه بر آن چهار بار نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شده است.
کیوان مقدم در مقام طراح صحنه، پیش از این دو بار در جشنواره سی‌وهفتم و سی‌وهشتم فجر برای فیلم‌های غلامرضا تختی و خورشید برنده سیمرغ بلورین شد و فاطمه کمالی و زهرا کمالی نیز در دو دوره فجر برای فیلم‌های دهلیز و دارکوب سیمرغ بهترین چهره‌پردازی را به نام خود کردند. عباس رستگارپور نیز پیش از این با فیلم درخت جان جایزه بهترین صدابرداری را از جشنواره فجر گرفت.
پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی، رضا صابری، حامی ترابی و صابر ابر بازیگران این فیلم هستند.

بی‌رویا

بی‌رویا اولین فیلم بلند آرین وزیردفتری که نگارش فیلمنامه آن را نیز خود برعهده داشته، به تهیه‌کنندگی مشترک سعید سعدی و هومن سیدی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌ رودی، فرانک کلانتر، نهال دشتی، مائده طهماسبی و رضا داوودنژاد بازیگران این اثر هستند.
در این فیلم مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، چهره‌پرداز: عظیم فراین، طراح صحنه: محسن نصراللهی، تدوین: مهدی سعدی، صدابردار:‌ رشید دانشمند، موسیقی: بامداد افشار بوده‌اند.
علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری این اثر در کارنامه کاری خود یک سیمرغ بلورین برای فیلم دوران عاشقی در جشنواره سی و سوم فجر دارد، بامداد افشار که امسال با سه فیلم در جشنواره چهلم حضور دارد، در جشنواره سی و هشتم فجر برای موسیقی فیلم پوست برنده سیمرغ بلورین این بخش شد، محسن نصراللهی نیز پیش از این برای فیلم اعترافات ذهن خطرناک من برنده سیمرغ بلورین جشنواره سی‌وسوم فجر در بخش بهترین طراحی صحنه شد، عظیم فراین نیز برای فیلم شنای پروانه کاندیدای دریافت سیمرغ از جشنواره ۳۹ فجر شد و رشید دانشمند با دریافت دو جایزه از جشنواره‌های سی‌وششم و سی‌ونهم برای فیلم‌های تنگه ابوقریب و یدو جایزه بهترین صدابرداری را به نام خود کرد.
امروز همچنین دانش آکادمیک و سینمای معاصر (مطالعه تاریخی سینمایی هنگ کنگ و کره جنوبی) در قالب نشست های دانشگاهی و همچنین تعامل تدوینگر و کارگردان در شکل گیری داستان در بخش نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
همچنین در بخش شبی با اندیشمندان به نکوداشت زنده یاد کامبوزیا پرتوی پرداخته خواهد شد و در بخش نشست آثار گنجینه سینمایی سیاسی فقدان فیلمنامه و همچنین فیلم دستنوشته ها اثر مهرزاد مینوی به نمایش در می آید.
https://mardomefarda.ir/vdch.wnxt23nqqftd2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما