تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۱
جالب است ۰
روز جمعه در برج میلاد به عنوان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر، دو فیلم بلند داستانی دیگر روی پرده رفت و با احتساب این دو فیلم، نیمه نخست جشنواره به پایان رسید؛ نیمه‌ای که به استناد اهالی رسانه و منتقدان، آثار ضعیف فراوان و فیلم‌های خوب کم‌شماری داشت.
ترافیک فیلم‌های ضعیف در فجر چهلم
به گزارش مردم فردا،فیلم سینمایی «بی‌مادر» در حالی از سوی خبرنگاران و منتقدان سینما مورد نقد جدی قرار گرفت که پیش از جشنواره، از آن به عنوان اثری قابل توجه یاد می‌شد و عده‌ای آن را غافلگیری جشنواره می‌دانستند. مهرزاد دانش منتقد سینما درباره این فیلم نوشت: «بی‌منطقی از سر و روی فیلم می‌بارد؛ در انگیزه‌ها و کنش‌ها و واکنش‌ها و موقعیت‌ها و شخصیت‌ها. بعد از دو آس نخست جشنواره (لایه‌های دروغ و ماهان)، امروز چشم‌مان به جمال سومی پرفروغ شد.» ایزد مهرآفرین دیگر منتقد سینما نیز این‌گونه نوشت: «فرمول از پیش تعیین‌شده با سوژه‌ای تکراری؛ به جز پژمان جمشیدی بازی ویژه‌ای در فیلم دیده نمی‌شود. فیلم نامه در لحن و هدف ناکام مانده است. فیلم به واسطه بازیگرانش می‌تواند ارتباط بهتری با تماشاگر نسبت به فیلم‌هایی از این دست برقرار کند.» سیدمیلاد ناظمی روزنامه‌نگار این‌گونه به فیلم واکنش نشان داد: «فیلم «بی‌مادر» با موضوعی نسبتا تکراری مثل سایر آثار جشنواره  از مشکلات فیلم نامه‌ای رنج می‌برد. پیش‌داستان، شخصیت‌پردازی و برخی ستون‌های قصه در این فیلم ناقص شکل گرفته‌اند اما با این حال کارگردان که از قضا نویسنده اثر نیز است، توانسته بدون لکنت ماجرا را روایت کند.» 
فیلم سینمایی «دسته دختران» دیگر فیلمی بود که با انتقادهای فراوانی از سوی اهالی رسانه بدرقه شد. مهرزاد دانش منتقد سینما درباره «دسته دختران» نوشت: «انفجار... جیغ و داد... انفجار... جیغ و داد... انفجار... جیغ و داد... چند جمله از سووشون. پایان. قصه، مایه اصلی یک فیلم سینمایی داستانی است. قصه‌های کم‌فروغ آدم‌های فیلم، با سروصدا و جلوه ویژه و موسیقی و جنسیت و دفاع مقدس و این‌ها، روشن نمی‌شود.»  امیررضا مافی منتقد سینما نیز نوشت: «فیلم «دسته دختران» خوب است، فراتر از انتظار، با یک کارگردانی دقیق و کم‌نظیر و بازی‌های قابل قبول. حیف که قصه‌اش کم بود و مهابت‌ تصویر را نداشت و الا به یکی از ماندگارترین آثار تاریخ سینمای ایران تبدیل می‌شد.» سیدمیلاد ناظمی روزنامه‌نگار نیز نوشت: «دسته دختران» فیلمی با کارگردانی درخشان و بار تکنیکی بالاست که فدای فیلم نامه ضعیفش شده. فیلم نامه‌ای که چیزی بیشتر از قصه‌ یک خطی ندارد و در جزئیات بی‌دقت است. با این حال «دسته دختران» را باید دید چون جزو فیلم‌های مهم امسال محسوب می‌شود.»
https://mardomefarda.ir/vdcf.mdmiw6deygiaw.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما