تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۰
جالب است ۰
فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» که به عنوان تنها فیلم اکشن و با حضور عوامل بین المللی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، موسیقی این فیلم توسط گرگ دمبروفسکی به همراهی پاشا هنجنی به عنوان آهنگساز ایرانی و سرپرست نوازندگان ساخته شده است.
صحنه‌های اکشن فیلم «لایه‌های دروغ» با موسیقی زورخانه‌ای
به گزارش مردم فردا،پاشا هنجنی موسیقیدان، نوازنده نی٬ آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی سنتی در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: موسیقی یک زبان بین المللی است و اصولا همکاری با موزیسین‌های خارجی برای فعالان حرفه‌ای این حوزه و کسانی که به صورت آکادمیک موسیقی را دنبال کرده‌اند، کار دشواری نیست و تنها مساله در فعالیت موسیقایی بین هنرمندان با ملیت‌ و زبان‌های مختلف ایجاد یک هدف و ایده مشترک است.

این هنرمند درباره همکاری با آهنگساز غیرایرانی این فیلم توضیح داد: ایده اولیه موسیقی متن فیلم «لایه‌های دروغ» ماحصل یک ایده مشترک بین من و  گِرگ دمبروفسکی است و تمام هماهنگی‌ها برای تولید موسیقی فیلم به صورت مجازی انجام شده است. موسیقی متن «لایه‌های دروغ» دارای هشت قطعه است که من چند قطعه را با محوریت سازهای ایرانی تولید کرده‌ام و باقی قطعه‌هایی که در تولید آن‌ها نقش داشته‌ام با هماهنگی و طراحی موسیقی ایرانی روی موسیقی متنی است که دمبروفسکی ساخته است.

وی با اشاره به نوازندگانی که در این پروژه حضور داشته‌اند، افزود: موسیقی این فیلم باحضور نوازندگان ایرانی و غیرایرانی ساخته شده است، من در این پروژه نوازندگی سازهای نی و بادی را بر عهده داشتم و آزاد میرزاپور نوازندگی سه تار، محمود نوذری سنتور، میلاد عباسی سازهای کوبه‌ای و مصباح قمصری وظیفه صدابرداری سازها را بر عهده داشتند.

این هنرمند در پایان به تفاوت ژانرها و سکانس‌ها در فیلم و بهره گیری از موسیقی خاص آن لحظه‌ها توضیح داد: تمام قسمت‌های فیلم قطعا اکشن نیست و لحظه‌های درام، احساسی و عاشقانه‌ای هم دارد و من در تمام این سکانس‌ها از موسیقی کاملا ایرانی و در سکانس‌های اکشن هم از تلفیق سازهای کوبه‌ای و زورخانه‌ای برای انتقال آن فضا به مخاطب استفاده کرده‌ام.
https://mardomefarda.ir/vdcf.0dmiw6de0giaw.html
منبع : صبا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما