تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۷
جالب است ۰
حضور عربستان سعودی در رزمایش مشترک نیروهای دریایی به رهبری آمریکا و در کنار تل‌آویو انتقادات فراوانی را برانگیخته است.
افزایش انتقادها از حضور ریاض در یک رزمایش نظامی با تل‌آویو
به گزارش مردم فردا،مشارکت عربستان سعودی در رزمایش دریایی به رهبری آمریکا و با حضور نیروی دریایی رژیم صهیونیستی، باعث واکنش‌های منفی زیادی در جهان عرب شده است.

طبق گزارش پایگاه خبری "عربی۲۱"، این رزمایش نظامی با نام «IMX/CE ۲۰۲۲» توسط ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه با مشارکت ۶۰ کشور آغاز شده، که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت دارند.

رزمایش نظامی مشترک IMX/CE ۲۰۲۲ شامل ۹۰۰۰ نفر و ۵۰ کشتی است و بیش از ۶۰ کشور همکار و سازمان بین‌المللی فعال در مناطق جهان نیز در آن حضور دارند.

ریاض و تل‌آویو برای اولین بار است که در یک رزمایش مشترک چندملیتی به رهبری واشنگتن شرکت می‌کنند؛ این موضوع به نشانه‌ای مبنی بر احتمال نزدیکی روابط سعودی و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

این رزمایش همچنین باعث واکنش‌های منفی بسیاری از سوی کاربران عرب‌زبان در فضای مجازی و خصوصاً شده است. بیشترین انتقادهای تمسخرآمیز به این موضوع اختصاص داشت که کشورهای عربی، تل‌آویو را به عنوان حامی خود برگزیده‌اند.

این کاربر نوشته است: «اسرائیل حامی جدی ماست؛ چقدر ما ضعیفیم».

کاربر دیگری نوشته است: «هیچ نیرو و قدرتی به جز از جانب خداوند نیست؛ به خاطر این ذلت و انحطاطی که جهان عرب به آن رسیده است...».

این واکنش‌ها در حالی است که رزمایش ۱۸ روزه نیروی دریایی آمریکا از چهار روز پیش و با اعلام توییتری ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین آغاز شده و علاوه بر منامه، بسیاری از کشورهای عربی نظیر عربستان و عمان نیز در آن مشارکت دارند.
https://mardomefarda.ir/vdce.v8xbjh8pp9bij.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین