تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۰۰
جالب است ۰
آخرین گزارش یونیسف در مورد پذیرش همگانی ارزهای دیجیتال، امکان مشارکت مالی بیشتر را همراه با نیاز به حفاظت از کودکان برجسته می‌کند.
یونیسف خواستار محافظت از کودکان در فضای رمزارزها
به گزارش مردم فردا،صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف با اشاره به تهدیدات مالی و سوءاستفاده‌های ناشی از بازارهای تنظیم‌نشده رمزارزها، خواستار گنجاندن پادمان‌های محافظت از کودکان در طرح‌های حمایت از کودکان در فضای آنلاین شده است.

گزارش «چشم‌انداز کودکان در سال 2022» یونیسف که تأثیر روندهای جهانی بر کودکان را بررسی می‌کند، پذیرش همگانی بیشتر ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرده و آن را نویددهنده شمول مالی بیشتر خوانده است. گزارش یونیسف همچنین اهمیت تدابیر جدید حفاظت از کودکان را نیز خاطرنشان کرد.

این گزارش نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال تا پایان سال 2021 در 87 کشور موردتوجه گسترده‌ای قرار گرفته‌اند و اکثر حوزه‌های قضایی در حال آزمایش نسخه‌های خودشان از یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند. یونیسف انتظار دارد سال 2022 نیز روند رشد مشابهی داشته باشد. در این گزارش آمده است:

«یک اتحاد بالقوه میان دولت‌ها، بانک‌های بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در برابر بانک‌های رقیب و شرکت‌های مالی مبتنی بر بلاک چین می‌تواند در بسیاری از کشورها ایجاد شود.»

یونیسف همچنین انتظار همکاری دولت‌ها، بانک‌های بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های رمزارزی و بلاک چین را نیز دارد: «این تحولات در نهایت مستلزم ظهور چارچوب‌های قانونی و نظارتی ملی و بین‌المللی خواهد بود. پیامدهای این روند برای کودکان نیز تأثیرگذار خواهد بود.»

با واردشدن ارزهای دیجیتال به زندگی روزمره مردم عادی، یونیسف مزایای قابل‌توجهی را که از طریق شمول مالی، حواله‌های بی‌دردسر و برنامه‌های کمک‌های اجتماعی فوری، شفاف و کارآمدتر اعطا می‌شود، را نیز تشخیص داده است.

بااین‌حال، این آژانس سازمان ملل متحد در مورد تهدیدات ناشی از بازارهای بی ناظر به سلامت کودکان، مانند ثبات سیستم‌های مالی و درآمد رو به زوال دولت‌ها هشدار می‌دهد.

این گزارش همچنین برخی از تأثیرات منفی بالقوه معاملات غیرقانونی را از جمله قاچاق کودکان، استثمار جنسی و خرید و فروش محتوای آزار کودکان، برجسته می‌کند. یونیسف در یک یادداشت نهایی پیشنهاد کرد:

«همین حالا زمان شروع به استفاده از پادمان‌های رمزارزی محافظت از کودکان در طرح‌های پاسداشت کودکان در فضای آنلاین است.»

گزارشی از Crypto.com پیش‌بینی می‌کند که تعداد کاربران ارزهای دیجیتال در سال 2022 به 1 میلیارد نفر خواهد رسید. تعداد کاربران جهانی رمزارزها در سال 2021، شاهد رشدی 178 درصدی بود که این آمار را از 106 میلیون در ماه ژانویه به 295 میلیون در ماه دسامبر رساند.

در این گزارش آمده است: « اگر نرخ مشابهی از افزایش را در سال 2022 برون‌یابی کنیم، در مسیر رسیدن به 1 میلیارد کاربر رمزارزها تا پایان سال 2022 هستیم.»
https://mardomefarda.ir/vdcd.j0s2yt0k9a26y.html
منبع : کلیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما