تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
جالب است ۰
بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد دولت سیزدهم در خصوص سیاست‌های پولی، اثر کاهنده‌ای بر رشد پایه پولی و نقدینگی داشته است.
خبر خوش بانک مرکزی درباره تورم
به گزارش مردم فردا،علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در یک برنامه رادیویی و تلویزیونی از کنترل و کاهش رشد نقدینگی و تورم در ماه‌های گذشته خبر داد. به گفته صالح آبادی رهبری از بانک مرکزی خواستند که هدایت اعتبارات به سمت تولید باشد و این از اولویت‌های جدی بانک مرکزی است. صالح آبادی همچنین گفته است: از مجلس انتظار داریم لایحه بودجه را بدون کسری ببند.

همچنین رضا فاطمی امین، وزیر صمت میگوید: در روز‌های آینده خبر‌های خوبی در حوزه لوازم خانگی منتشر خواهد شد. احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در واکنش به اینکه برخی از بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن شروطی همچون داشتن سپرده حداقل نصف مبلغ وام موردنظر در حساب بانک‌ها را اعلام می‌کنند، گفت: هرگونه شرط اضافه‌ای که خارج از مصوبات در این زمینه باشد، تخلف محسوب و با آن برخورد خواهد شد.

در همین حال مصطفی رجبی مشهدی؛ سخنگوی صنعت برق گفته است: برق مورد نیاز کشور تامین شده است و بر این اساس محدودیت‌هایی که برای برخی مشترکان بزرگ صنعتی لحاظ شده بود برطرف شده و مشکلی وجود ندارد.

مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس مبنی بر مجاز بودن دریافت وجه حاصل از فروش سهامداران اعتباری از کارگزار ابلاغ شد. همچنین امکان انتشار قرارداد اختیار خرید و اوراق اختیار فروش تبعی برای صندوق های بازارگردانی فراهم شد. این امر موجب حمایت از بازار با ابزار مناسب برای بازارگردانها خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به حذف محدودیت خرید شمش فولادی، اظهار کرد: هماهنگی با بورس کالا جهت اصلاح قیمت پایه شمش صورت پذیرفته است که توسط بورس کالا اطلاع رسانی خواهد شد. سیف الله امیری همچنین از آزادسازی صادرات شمش فولادی تولیدی این واحدها، بدون نیاز به عرضه در بورس کالا در جهت حمایت از این واحدها خبر داد.  قیمت پایه شمش فولاد در هفته آتی در بورس کالا به جای -3 تا +3 در بازه 0 تا +3 قرار خواهد گرفت. خبر خوبی برای شرکت های فولادی و معدنی خواهد بود.

همچنین براساس گزارش معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای اسفندماه سال جاری همه عرضه داخلی ذغالسنگ الزاماً در بورس انرژی ایران مجاز بوده و هرگونه خرید و عرضه خارج از بورس ممنوع است
https://mardomefarda.ir/vdci.yapct1awrbc2t.html
منبع : اقتصاد نیوز
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین