تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۴
تعداد نظر۱
جالب است ۰
سرمربی پیشین تیم فوتبال جوانان ایران با تاکید بر اینکه آینده فوتبال زنان روشن است، گفت: باید مانند حریفان برای رسیدن به موفقیت برنامه‌ ریزی بلند مدت داشته باشیم.
تیم ملی زنان نیاز به برنامه بلندمدت دارد
به گزارش مردم فردا،تیم ملی فوتبال زنان ایران برای نخستین بار در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کرد. ملی پوشان یک تساوی مقابل تیم هند میزبان به دست آوردند و برابر تیم‌های قدرتمند چین و چین تایپه متحمل شکست شدند تا از صعود به مرحله حذفی باز بمانند.
حضور تیم ملی فوتبال زنان برای نخستین در مسابقات جام ملت‌ها اتفاقی تاریخی بود که تجربه خوبی برای فوتبال زنان به ارمغان آورد.
نخستین تجربه در تورنمنت قدرتمند جام ملت‌های آسیا
کتایون خسرویار مربی پیشین تیم فوتبال جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در این ارتباط گفت: نخستین‌بار بود که تیم‌ملی فوتبال زنان در چنین تورنمنت قدرتمندی شرکت کرد. یک گروه سخت و یک گروه آسان در مسابقات وجود داشت. مهم‌ترین نکته این بود که تیم‌های مقابل با برنامه‌های طولانی‌مدت در این مسابقات حاضر شدند.
هند میلیون‌ها دلار در فوتبال زنان هزینه کرده‌است
مربی پیشین تیم‌ملی فوتبال جوانان در ادامه تاکید کرد: تیم هند میلیون‌ها دلار در فوتبال زنان هزینه کرده‌است و برنامه‌های آماده سازی بسیاری داشتند تا به این تورنمنت برسند. تیم‌ملی ایران به‌خوبی مقابل هند دفاع کرد. تیم ملی چین نیز یکی از قدرتمندترین تیم‌های دنیا محسوب می‌شود، در مسابقات جام ملت‌ها سال هاست که حضور دارد، تجربه شرکت در جام‌جهانی را دارند و دائماً در حال برگزاری دیدارهای تدارکاتی می‌باشند. حریفان نسبت‌به تیم‌ملی فوتبال زنان ایران تجربه بسیار بالاتری داشتند.
آینده فوتبال زنان روشن است
وی اظهار داشت: تیم چین‌تایپه نیز تجربه زیادی در مسابقات جام ملت‌ها دارد. بازیکنان کشور چین‌تایپه در مدرسه و دانشگاه در حال بازی کردن هستند و حتی در آمریکا و اروپا دائماً درحال بازی می‌باشند. آنها تجربه بسیار خوبی دارند. تیم‌ملی فوتبال ایران با شکست تیم اردن جواز حضور در مسابقات جام ملت‌ها را گرفت و نسبت‌به سایر حریفان برنامه بلندمدتی برای حضور در جام ملت‌ها نداشته‌است. شرکت در جام ملت‌ها اتفاق بسیار خوبی بود و مطمئن هستم که آینده تیم‌ملی فوتبال زنان ایران با این بازیکنان بسیار روشن است.
چین تایپه استراحت بیش‌تری داشت
خسرویار افزود: بازی مقابل چین‌تایپه می‌توانست بهتر باشد اما یکی از موضوعاتی که دوست دارم درباره آن صحبت کنم این است که تیم چین‌تایپه به نسبت تیم ایران استراحت بیشتری داشت چراکه بازی آن‌ها مقابل هند لغو شد. تیم ایران فقط دو روز استراحت داشت و به نسبت تیم چین‌تایپه بازیکنان ایران خسته‌تر بودن. مطمئنم اگر یک‌بار دیگر مقابل این تیم بازی کنیم نتیجه بهتری کسب خواهیم کرد.
کادر فنی و بازیکنان خوبی داریم و اگر حمایت شوند به هدفمان می‌رسیم
وی ادامه داد: حضور در تورنمنت جام ملت‌ها برای جنگیدن در مسابقات جام‌جهانی است و حریفان برنامه‌های طولانی‌مدت داشتند. تیم فیلیپین به مدت ۱۰ سال است که با یک کادر فنی بسیار خوب در حال فعالیت و کار است. بازیکنان فیلیپینی به‌ویژه در تورنمنت‌های آمریکا شرکت می‌کنند. فیلیپین از ۱۰ سال گذشته اعلام کرد که هدفشان حضور در جام‌جهانی است و در نهایت نیز به این هدف رسیدند. تیم ایران نیز باید چنین برنامه‌ریزی داشته باشد. کادر خوبی در اختیار داریم، بازیکنان تاپ ایران در تیم ملی حضور دارند و اگر بتوانیم بیشتر آنها را حمایت و دیدارهای تدارکاتی بیشتری پیش‌از تورنمنت‌های بزرگ برگزار کنیم نتیجه بهتری کسب خواهیم کرد. این رویه مثل این است که می خواهیم در جام‌جهانی شرکت کنیم اما هیچ دیدار تدارکاتی در پیش نباشد. امیدوارم فدراسیون بیشتر از گذشته فوتبال زنان را ببیند و در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.
 
https://mardomefarda.ir/vdcb.0bfurhbs0iupr.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تو دیگه گوه نخور که از همه بدتر بودی