تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۲
جالب است ۰
دانمارک روز سه شنبه به اولین کشور اتحادیه اروپا تبدیل شد که همه محدودیت های کرونایی را به رغم آمار بی سابقه مبتلایان لغو کرد. این کشور به نرخ بالای واکسیناسیون برای غلبه بر سویه ضعیف تر اومیکرون متکی است.
اومیکرون در اروپا؛ دانمارک اولین کشور در بازگشت به زندگی عادی
به گزارش مردم فردا،به دنبال تلاش ها برای لغو همه محدودیت ها در ماه های سپتامبر تا نوامبر (شهریور- آبان) کشور اسکاندیناوی دانمارک مقررات استفاده از ماسک، گذرنامه کووید۱۹ و محدودیت در ساعات بازگشایی رستوران را لغو کرد.

این در حالیست که علاوه بر بازگشایی باشگاه ها از روز سه شنبه، محدودیت در تعداد گردهمایی ها نیز پایان می یابد.

تنها بخش اندکی از محدودیت ها در مرزهای دانمارک باقی می مانند که مخصوص مسافران واکسن نزده است که از کشورهای غیر عضو منطقه شنگن وارد این کشور می شوند.

کاهش محدودیت ها در دانمارک در حالی انجام می شود که شمار مبتلایان جدید به کووید ۱۹در این کشور به ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در روز رسیده است که تقریبا یک درصد از جمعیت ۵.۸ میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهد.

بیش از ۶۰ درصد دانمارکی ها دز سوم واکسن کرونا را یک ماه زودتر از موعد آن دریافت کرده اند. در اتحادیه اروپا به طور میانگین واکسن زده ها زیر ۴۵ درصد هستند.

مقامات بهداشتی دانمارک تخمین می زنند که با  در نظر گرفتن افرادی که به تازگی به کووید۱۹ مبتلا شده اند ۸۰ درصد جمعیت در مقابل گرفتن نوع شدید بیماری ایمن شده اند.

با گذشت دو سال از شیوع بیماری کووید-۱۹، راهبرد دولت دانمارک مورد حمایت گسترده در داخل این کشور است.

نظرسنجی روز دوشنبه موسسه پلتیکن نشان داد که ۶۴ درصد دانمارکی گفته اند به سیاست دولت شان برای مقابله با کووید-۱۹ ایمان دارند.

در دانمارک از افراد خواسته می شود مسئولیت پذیر باشند.

مقامات وزارت بهداشت دانمارک به کسانی که تست کرونای آنها مثبت شده است توصیه می کنند چهار روز خود را قرنطینه کنند. همچنین توصیه می شود حین بازدید از بیمارستان ها از ماسک استفاده شود و افراد مجوز کووید۱۹ ارائه دهند.

دولت دانمارک گفته انتظار ندارد بار دیگر به تعطیلی ها بازگردد اما با احتیاط نسبت به این موضوع خوشبین است.

دانمارک در ۱۰ دسامبر نیز همه محدودیت های کرونایی را لغو کرد و بار دیگر در اوایل ماه نوامبر آن را دوباره اعمال کرد.

موزه ها، سینماها ، تئاترها و کنسرت ها قبل از کریسمس تعطیل شدند و بار دیگر در ماه ژانویه باز شدند.

تعدادی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، ایرلند و انگلیس لغو یا کاهش قابل توجه محدودیت ها را به رغم رقم بالا و بی سابقه ابتلاها اعلام کرده اند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ۳۷ درصد جمعیت اروپا دستکم از ژانویه ۲۰۲۰ تاکنون به کووید-۱۹ مبتلا شده اند.
https://mardomefarda.ir/vdcd.k0s2yt0kna26y.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما